امان الله قرائی مقدم :

این توافق باعث شد انسجام در جامعه بالا رود

۱۳۹۴/۰۴/۲۳ - ۱۵:۱۷:۴۱
کد خبر: ۲۹۹۷۸۸
این توافق باعث شد انسجام در جامعه بالا رود
استاد جامعه شناسی :برای استفاده از این توافق نیاز به برنامه ریزی دقیق داریم ، رادیو و تلویزیون باید عقلانی حرف بزند ، ایران امروز یک جزیره ثبات در جهان است و یک قدرت بزرگ جهانی است باید قدر آن را بدانیم ،دنیا فهمید که ایران مهم است ،مسئولان، ارزش ،مردمی را که 12 سال پای مذاکرات ایستادند تا نتیجه بگیرند بدانند.

هر رخدادی در جامعه بر روان و کردار مردمان آن بی تاثیر نیست ، حال این روزها مهمترین خبر جامعه بزرگ ایران ،پیگیری خبری بود که مدت ها بود گوش ها برای شنیدنش منتظر بود ،خبری کوتاه ولی بسیار بزرگ و آن خبر هیچ خبری نیست جز اینکه «توافق انجام شد» .توافقی سیاسی که شکل گرفتن آن نفسی راحت بعد از 12 سال نفس سخت کشیدن  را برای مردمان ایران زمین به ارمغان خواهد آورد .حال با این اعتقاد که هر رخدادی در جامعه بر روان و کردار مردمان آن بی تاثیر نیست به سراغ «امان الله قرائی مقدم » جامعه شناس رفتیم و او چنین به ما گفت :« توافق لازم بود ولی کافی نیست . مسئولان و استراتژیست هایی که برای این توفیق ملی تلاش کردند باید تاکتیک هایی را به کار ببرند که از این توافق بیشترین استفاده را به نفع مردم انجام دهند.

وی با تاکید براینکه در پس این اتفاق جامعه امروز دچار آرامش شد و به سوی همدلی و همزبانی رفت ادامه داد : امروز مردم ایران به معنای واقعی یک پیکر واحد هستند. معتقدم این توافق باعث شد انسجام در جامعه بالا رود ، حال دیگر هیچ کسی نمی تواند:«اگر دردی در جامعه است به من مربوط نیست» مسئولان از این توافق و همدلی بین مردم بهترین استفاده را می توانند انجام دهند.

آقای ظریف را به  درستی است که  با امیرکبیر و مصدق مقایسه می کنند ، نگذاریم نظرتان و تلاش های این امیرکبیرها در جامعه از بین برود ، بعضی از افراد باید دست از خودمداری و خودبینی بردارند و بدانند حرکت جامعه به سمت عقلانی شدن است. دیگر نمی شود گفت :«باید با کشورها جنگید» این توافق جامعه را تکان داد و بعضی تندروها را سرجای خود نشاند.

این جامعه شناس با بیان اینکه امروز برای سردادن شعار «مرگ بر» باید بیشتر فکر کرد گفت : برای استفاده از این توافق نیاز به برنامه ریزی دقیق داریم ، رادیو و تلویزیون باید عقلانی حرف بزند ، ایران امروز یک جزیره ثبات در جهان است و یک قدرت بزرگ جهانی است باید قدر آن را بدانیم ،دنیا فهمید که ایران مهم است ،مسئولان، ارزش ،مردمی را که 12 سال پای مذاکرات ایستادند تا نتیجه بگیرند بدانند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز