پابه‌پای فرزندان متدین و غیور انقلاب در وین؛

روزهای داغ مذاکرات هسته ای در هتل کوبورگ آغاز شد/ جان کری با عصا آمد

۱۳۹۴/۰۴/۰۶ - ۰۰:۳۰:۲۲
کد خبر: ۲۹۵۱۷۱
روزهای داغ مذاکرات هسته ای در هتل کوبورگ آغاز شد/ جان کری با عصا آمد
هوای هتل کوبورگ با ورود جان کری داغ شد و با ورود قریب الوقوع محمد جواد ظریف ساعات و روزهای پرحرارت توافق "برجام" آغاز خواهد شد.

به گزارش تیم اعزامی خبرگزاری برنا به وین، از امروز بعد از ظهر حال و هوای هتل کوبورگ وین و خیابان های اطراف عوض شد و تیم های حفاظتی و امنیتی تدابیر ویژه ای را برای روزهای واپسین مذاکرات هسته ای در نظر گرفتند. آنچه می خوانید حواشی و حال و هوای ساعات اولیه مذاکرات وین با حضور وزرای خارجه آمریکا و ایران است.

* وین مثل همیشه است، مردم این شهر بدون توجه به مذاکرات هسته ای در حال انجام کارهای روزمره خود هستند این در حالیست که حضور پر تعداد خبرنگاران از کشورهای مختلف نشان می دهد افکار عمومی جهان به شدت پیگیر اخبار اتفاقات هتل کوبورگ هستند.

* مقابل هتل کوبورگ از ظهر روز جمعه توسط میله های محافظ مسدود شده و دسترسی خبرنگاران به داخل این هتل با دشواری صورت می گیرد.

*چادر ویژه ای برای خبرنگاران مقابل هتل کوبورگ تدارک دیده شده تا نمایندگان رسانه ها بتوانند راحت‌تر از اتفاقات درون هتل باخبر شوند.

*بیش از ۷۰ خبرنگار و عکاس ایرانی از رسانه های داخلی خود را به وین رسانده اند تا این مذاکرات را پوشش دهند.

*حضور آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت امورخارجه آمریکا، درون چادر خبرنگاران در نوع خود جالب است. او خبر ورود جان کری به وین را به خبرنگاران اطلاع داد.

*آرامش خاصی در چادر خبرنگاران وجود دارد ولی به نظر می رسد از ساعاتی بعد این آرامش به طوفان خبری تبدیل شود.

* دیپلمات های خارجی از احتما تمدید چند روزه مذاکرات خبر می دهدد با این وجود دیپلمات های روسی و چینی معتقدند مذاکرات در موعد مقرر و با یک توافق خوب به پایان خواهد رسید.

*با ورود جان کری به وین تدابیر امنیتی در هتل کوبورگ افزایش یافت. وزیر امورخارجه آمریکا را یک پزشک مخصوص همراهی می کند. او بدون کمک عصا قادر به راه رفتن نیست و مصدومیت او کاملا مشهود است. قبلا هم محمد جواد ظریف به دلیل ناراحتی از ناحیه دیسک کمر به کمک ویلچر در مذاکرات حاضر شده بود. این شرایط نشان می دهد طرفین تا چه اندازه برای مذاکرات هسته ای اهمیت قائل هستند.

 

 

 

 

نظر شما