پابه‌پای فرزندان متدین و غیور انقلاب در وین؛

خیمه خبرنگاران بزرگتر شد/ کری و ظریف از در پشتی وارد شدند/ خبرنگاران محلی دعا می کنند مذاکرات در این دور تمام شود

۱۳۹۴/۰۴/۰۶ - ۱۲:۵۰:۲۶
کد خبر: ۲۹۵۳۱۴
خیمه خبرنگاران بزرگتر شد/ کری و ظریف از در پشتی وارد شدند/ خبرنگاران محلی دعا می کنند مذاکرات در این دور تمام شود
ورود جان کری و محمد جواد ظریف خیابان های اطراف کوبورگ را به حالت امنیتی فرو برد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری برنا، وین پایتخت اتریش از امروز میزبان آخرین دور از مذاکرات هسته ای خواهد بود. تیم‌های هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی در این دور به «فینال هسته‌ای» رسیده‌اند و به نظر می رسد زنگ پایان ماراتن هسته ‌ای این بار به صدا در خواهد آمد.

مذاکره کنندگان هسته ای ایران و گروه 1+5 این بار نیز برای اینکه فرصت دستیابی به توافق جامع و نهایی حاصل شود بصورت متوالی و بدون وقفه با یکدیگر مذاکره خواهند کرد.

رسانه های داخلی و خارجی یک به یک خود را به محل مذاکرات می رسانند، و لحظه به لحظه به تعداد آنها افزوده می شود تا جاییکه صبح امروز صف طولانی برای دریافت کارت در مقابل چادر خبرنگاران تشکیل شد.

خیمه اسکان خبرنگاران به مانند وین 8 روبروی هتل کوبورگ برپا شده با این تفاوت که بدلیل حجم بالای خبرنگاران به مراتب بزرگتر و جا دارتر است.

 از صبح امروز شنیده ها حاکیست وزرای دیگر نیز طی امروز و فردا وارد وین خواهند شد و خبرنگاران امیدوارند با جدی و سخت بودن مباحث اخبار حداقلی به بیرون درز کند تا به مانند گذشته سکوت و بی خبری در فضای مذاکرات موج نزند.

خیابان منتهی به پله کوبورگ وین علیرغم رفت وآمد دیپلماتیک روزهای نسبتا عادی داشت اما امروز با ورود وزرای ایران و آمریکا تدابیر امنیتی شدیدی اعمال شده  که البته برخی این اعمال فشار پلیس را به جولان تروریست ها از کویت تا تونس و فرانسه نسبت می دهند.

اینجا در وین رسانه های داخلی و خارجی نظرات متفاوتی نسبت به نتیجه مذاکرات دارند، خبرنگاران محلی پس از روزها رفت و آمد، خواستار پایان یافتن مذاکرات در این دور هستند و برخی دیگر صحبت از تمدید مذاکرات می کنند، و برخی نیز ورود زود هنگام کری به وین را نشانه مثبت از مذاکرات هسته ای قلمداد می کنند.

سرمای شدید وین 8  کار را برای تصویربرداران سخت کرده بود، در این دور بدلیل هوای خنک و آفتابی تمایل بیشتری به ایستادن درمیان تصویربردان مقابل کوبورگ دیده می شود.

روز گذشته علی رغم تلاش تصویربرداران از رسانه ای کردن ورود جان کری به فرودگاه وین ممانعت شد و کری به دور از چشم عکاسان وارد وین و حتی هتل کوبورگ شد و وزیر امور خارجه کشورمان نیز بدون حضور رسانه ها از درب پشتی وارد شد.

در نهایت این امیدواری در میان رسانه ها دیده می شود تا بن بست جاری در مذاکرات شکسته شده و نتیجه نهایی حاصل شود.

اگرچه به گمان برخی از ناظران در صورتی که این دور از مذاکرات هم به نتیجه نرسد، دریچه مذاکرات کاملا بسته نشده و مذاکرات تمدید خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز