پابه‌پای فرزندان متدین و غیور انقلاب در وین؛

آمریکا اراده جدی برای توافق ندارد/ تیم‌مذاکره‌کننده تمام خطوط قرمز رارعایت کرده است

۱۳۹۴/۰۴/۰۸ - ۱۳:۵۶:۰۷
کد خبر: ۲۹۵۹۱۸
آمریکا اراده جدی برای توافق ندارد/ تیم‌مذاکره‌کننده تمام خطوط قرمز رارعایت کرده است
عضو کمسیون امنیت ملی مجلس: ایران تمام تعهدات خود در توافق ژنو را به درستی انجام داد و همه معترف بودند که جمهوری اسلامی ایران وظایف خود را انجام داده اما طرفین غربی به تعهدادتشان عمل نکردند.

وحید احمدی عضو کمسیون امنیت ملی مجلس در رابطه با زیاده خواهی های آمریکا و دور جدید مذاکرات هسته ای در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا اظهار داشت:  زیاده خواهی های غربی ها و علی الخصوص امریکایی ها همان نکته ای است که از ابتدا جمهوری اسلامی ایران بر آن تاکید داشت و با توجه به پیشینه ای که آمریکایی ها داشتند این نتیجه قابل پیش بینی بود که آنها به دنبال حل مساله نیستند چون اگر دنبال حل مساله بودند بایستی در چارچوب مشخصی که مربوط به قضیه هسته ای است بحث کنند، باید  مقررات آژانس و مجموعه نظارت و بررسی های که آژانس داشته را در نظر بگیرند.

احمدی با بیان اینکه تمامی فعالیت های جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مقررات و قانونی بوده است، اظهار کرد: آمریکایی ها مرتب با بهانه جویی و مانع تراشی و زیاده خواهی هر وقت که مذاکرات در حال رسیدن به نتیجه مطلوب برسد باعث ایجاد تنش و بهم خوردن روند مذاکرات شوند.

 این نماینده مجلس با اشاره به توافق ژنو اظهار داشت: ایران تمام تعهدات خود در توافق ژنو را به درستی انجام داد و همه معترف بودند که جمهوری اسلامی ایران وظایف خود را انجام داده اما طرفین غربی به تعهدادتشان عمل نکردند و می بینیم بیش از یکصد مورد تحریم جدید بعد از توافق ژنو مطرح کردند. کار رسید به توافق لوزان بعد از لوزان هم باز همان مسیر عهد شکنی و بداخلاقی و زیاده خواهی شان ادامه پیدا کرد.

 وی افزود :به اعتقاد من دلیل عدم موفقیت در توافق جدی نبودن آمریکا در رسیدن به توافق و همچنین فشار صهیونیست ها به دولت آمریکاست و در صورت شکست توافقات قطعا آمریکایی ها مقصر خواهند بود زیرا جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود عمل کرده ولیکن طرف ما در 5+1 خصوصا آمریکا و کشورهای غربی مثل فرانسه به تعهداتی که نسبت به ایران داشتند عمل نکردند.

نماینده کنگاور در مجلس شورای اسلامی در پایان اضافه کرد: من اعتقاد دارم تیم مذاکره کننده ما تاکنون چارچوب ها و خطوط قرمز نظام را رعایت کرده و نمی شود بیرون از گود نشست و نقدهایی را وارد کرد این صحنه صحنه پیکار سخت و طاقت فرسایی است و اتفاقا باید بگویم که تیم مذاکره کننده ما توانسته از حقوق جمهوری اسلامی ایران دفاع کند و اگر نتیجه هم نگیرد تیم مذاکره کننده را موفق می بینم برای اینکه توانسته به دنیا ثابت کند که جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مقررات آژانس فعالیت داشته و دارای حقوقی است و این حقوقش نمی تواند نادیده گرفته شود اگر چنانچه این اتفاق هم بیافتد افکار عمومی این شکست را متوجه آمریکا می دانند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز