پابه‌پای فرزندان متدین و غیور انقلاب در وین؛

زیاده‌خواهی آمریکا مانع توافق هسته‌ای است/ ایران توافق به هر قیمتی را نمی‌پذیرد

۱۳۹۴/۰۴/۰۸ - ۱۵:۱۳:۴۳
کد خبر: ۲۹۵۹۴۶
زیاده‌خواهی آمریکا مانع توافق هسته‌ای است/ ایران توافق به هر قیمتی را نمی‌پذیرد
دبیر کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس: جمهوری اسلامی برای رسیدن به توافق هسته ای یک چارچوب مشخص و مدون را دارد که توسط رهبری و مجلس تبیین و تدوین شده است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در رابطه با زیاده خواهی آمریکا در طول مذاکرات در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا اظهار کرد: آمریکا فکر می کند ایران به هر قیمتی شده است احتیاج به رسیدن به توافق دارد و حاضر است برای این توافق از حقوق خود در راستای رسیدن به فناوری صلح آمیز هسته ای بگذرد اما آمریکا در اشتباه است زیرا جمهوری اسلامی برای رسیدن به توافق هسته ای یک چارچوب مشخص و مدون دارد که توسط رهبری و مجلس تبیین و تدوین شده است و در آن هرگونه زیاده خواهی از قبیل بازدید از مراکز نظامی جمهوری اسلامی ممنوع است و همچنین بر لغو آنی تحریم ها هم تاکید دارد.

دبیر کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس افزود: هر گام عملی که ایران در راستای توافقات انجام می دهد طرفین غربی هم باید گام مثبتی در جهت رفع تحریم ها بردارند. به طور مثال اگر ایران نگرانی ها در مورد راکتور آب سنگین اراک را مرتفع نماید طرفین غربی هم باید تحریم های اروپا بر ضد ایران را لغو کند و الی آخر، نه اینکه لغو تحریم ها بعد از انجام اقدامات عملی ایران و راستی آزمایی آن توسط آژانس صورت گیرد زیرا از منظر ایران آژانس بین المللی هسته ای بی طرف نبوده و در راستای اعمال و اجرای سیاست های آمریکا قدم بر می دارد لذا ایران اعتمادی به آژانس ندارد.

 آصفری در پایان با اشاره به احتمال عدم توافق و مسوولیت تیم هسته ای کشورمان خاطرنشان کرد: تیم هسته ای با توجه به رعایت خطوط قرمز تمامی تلاش خود را در جهت رسیدن به توافق مناسب انجام داده و هیچ کوتاهی در انجام وظیفه محوله مرتکب نشده و اینکه حاضر نشده از حقوق هسته ای ملت ایران کوتاه بیاید بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

نظر شما