پابه‌پای فرزندان متدین و غیور انقلاب در وین؛

خط خبری رسانه های غربی؛ ما کوتاه آمدیم، ایران کوتاه نیامد

۱۳۹۴/۰۴/۰۹ - ۱۴:۲۵:۵۲
کد خبر: ۲۹۶۱۸۹
خط خبری رسانه های غربی؛ ما کوتاه آمدیم، ایران کوتاه نیامد
غرب احتمال شکست مذاکرات را در نظر گرفته است و بر همین مبنا خط خبری ویژه ای برای مقصرسازی ایران در شکست احتمالی راه اندازی کرده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، رسانه های غربی در چند روز گذشته ضمن تحریف سخنان مقام معظم رهبری و رییس جمهوری که در هفته های قبل در مراسم مختلف ایراد شده است تلاش ویژه ای به کار گرفتند تا چنین وانمود کنند که غرب در مذاکرات از خود انعطاف نشان داده و ایران چنین انعطافی را نشان نمی دهد.

پروژه مقصرسازی غرب در حالی آغاز شده که به نظر می رسد مذاکرات در مسیر بهتری نسبت به روزهای قبل پیش می رود. داخل اتاق های مذاکرات دیپلمات های ارشد هفت کشور جهان در حال گفت و گو هستند و طبیعی است گاه گفت و گوها بی نتیجه بماند و گاه به نتیجه برسد. ایران به فکر شکست مذاکرات نیست ضمن اینکه دلیلی هم نمی بیند از بیانیه لوزان تخطی کند؛ اما به نظر می رسد طرف غربی احتمال شکست مذاکرات را در نظر گرفته است و بر همین مبنا خط خبری ویژه ای برای مقصرسازی ایران در شکست احتمالی راه اندازی کرده است.

اگر به مصاحبه ها، اخبار و گزارش های رسانه های غربی و عربی منطقه نگاه کنیم می بینیم که غربی ها ادعا می کنند از برخی مواضع خود کوتاه آمده اند. این در حالی است که در صحبت های چند هفته گذشته مقامات غربی عدول از بیانیه لوزان با هدف زیاده خواهی دیده می شد. موج تبلیغات آن روزهای رسانه های غربی بر این مبنا شکل گرفته بود که با ایجاد فشار رسانه ای به ایران امتیازات بیشتری نسبت به آنچه که در لوزان مورد تفاهم قرار گرفته اخذ شود. طرف غربی گمان می کرد با چنین فشار رسانه ای می تواند ایران را مجبور به عقب نشینی کند اما مواضع محکم و قاطع رهبری و رییس جمهوری و در کنار این مواضع مذاکره خوب و عزتمندانه تیم مذاکره کننده نه تنها مانع امتیازگیری و زیاده خواهی غربی شد بلکه امروز آن ها را در موضع انفعال قرار داده است.

ایران پایبندی خود به تفاهم لوزان را چندین بار صراحتا اعلام کرده و از طرف غربی نیز خواسته به آنچه که در لوزان مورد تفاهم قرار گرفت پایبند باشند. آش طرف های غربی به قدری شور شده که حتی فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، هم به تعدی آمریکا و متحدانش از تفاهم لوزان اعتراض کرده است. این نشان می دهد غرب باید به بیانیه لوزان برگردد و اگر چنین اتفاقی بیافتد (که به نظر می رسد در حال رخ دادن است) رسیدن به یک توافق جامع در دسترس خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز