پابه‌پای فرزندان متدین و غیور انقلاب در وین؛

تمدید غیر رسمی و امید به توافق

۱۳۹۴/۰۴/۱۰ - ۱۴:۲۸:۲۷
کد خبر: ۲۹۶۴۳۶
تمدید غیر رسمی و امید به توافق
در حالی که چهار روز نخست مذاکرات در وین همراه با بی خبری و در برخی روزها تنها با رفت و آمد دیپلماتیک همراه بود، که سرانجام در ضرب الاجل ٣٠ ژوئن تمدید رسمی مذاکرات به مدت هفت روز در ابتدا از سوی آمریکا و اروپا و سپس از سوی مقامات ایرانی رسما اعلام شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری برنا به وین، روز گذشته با آغاز دیدار ظریف و کری اخباری مبنی بر تمدید شنیده می شد، رسانه های داخلی و خارجی در مقابل کوبورگ تجمع کردند تا بلکه مقامات رسما این مسئله را اعلام کنند، که در نهایت برخی رسانه های اروپایی و آمریکایی خبر از تمدید مذاکرات دادند.

روز گذشته با بازگشت محمد‌جواد ظریف و همراهی فریدون و صالحی مذاکرات رسمی در وین آغاز شد. ظریف در بدو ورود به فرودگاه گفت: در سفرش به تهران مشورت‌هایی صورت گرفته و درعین‌حال ادامه داد که «می‌خواهیم به نتیجه‌ای جامع، متوازن و معقول دست یابیم». وی همچنین حضور صالحی را نشان‌دهنده جدیت ایران در مذاکرات دانست.

در ابتدا ظریف با کری که به دلیل مشکلات جسمانی در وین مانده بود، دیدار کرد. اندک‌زمانی بعد از آغاز مذاکره دوجانبه دو وزیر، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا و حسین فریدون به همراه معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا و همچنین معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به مذاکرات دوجانبه آنها پیوستند. همچنین وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر خارجه روسیه، یوکیا آمانو که چندین بار در محل مذاکرات ظاهر شده بود، دیدار کرد.

در حال حاضر  خبرهایی از برگزاری جلسه در سطح وزرای خارجه ایران و ١+٥ در روز پنجشنبه در وین منتشر شده ؛ اما نهایی شدن آن هنوز اعلام نشده است. تا زمان ورود وزرا و در سکوت وین تنها سفر یوکیا آمانو به تهران محور گفتگوها است. درخواستی که از سوی ایران و برای گفت‌وگوی مستقیم مقام ارشد آژانس با مقامات عالی کشورمان است.

آنچه که مسلم است، همچنان موانع موجود بر سر راه توافق جامع یعنی همزمانی برداشته شدن تحریم های ایران، اقدام های داوطلبانه ای که تهران باید انجام دهد و همچنین مساله نظارت ها بر برنامه هسته ای ایران و جنس دسترسی ها و گفت وگوها با دانشمندان هسته ای محور اختلافات هسته ای است و انتظار می رود که این مارتن هسته ای حداقل با تمدید 7 روزه به نتیجه نهایی منجر شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز