پابه‌پای فرزندان متدین و غیور انقلاب در وین؛

دیدار سرنوشت‌ساز در وقت اضافه

۱۳۹۴/۰۴/۱۲ - ۱۹:۴۹:۰۸
کد خبر: ۲۹۶۸۲۷
دیدار سرنوشت‌ساز در وقت اضافه
نشست دو جانبه محمد جواد ظریف و جان کری برای هشتمین بار برای رسیدن به توافق در دور جدید مذاکرات آغاز شد.

به گزارش خبرنگار تیم اعزامی خبرگزاری برنا به وین، دور جدید رایزنی های هسته ای از بیست و هفتم خرداد ماه در وین برای رسیدن به توافق جامع میان ایران و گروه 5+1 آغاز شده است.

این دیدارها در سطح معاونین و کارشناسان در حال برگزاری بود که با نزدیک شدن به ضرب الاجل تعیین شده در بیانیه لوزان وزرای خارجه ایران و گروه 5+1 به کارشناسان و معاونین خود پیوستند تا روند نگارش متن را تسریع بخشند و با اختیارات خود اختلافات باقی مانده را حل کنند.

تاریخ 30 ژوئن از راه رسید و همچنان مذاکرات ادامه داشت تا اینکه طرفین برای رسیدن به توافق و رسیدن به نتیجه تصمیم گرفتند چند روز دیگر به مذاکرات ادامه دهند و متوقف نشوند. وزرا به کشورهای خود بازگشتند و معاونین و کارشناسان همچنان در حال برگزاری جلسه بودند و هستند.

گذشت زمان جلسات را حساس تر و فشرده تر می کند تا حدی که جلسه شب گذشته معاونین ایران و آمریکا به همراه معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا 6 ساعت به طول انجامید و تا ساعت 3 بامداد ادامه داشت.

یوکیا آمانو رییس سازمان بین المللی انرژی اتمی نیز برای صحبت در رابطه با پی.ام.دی به ایران آمد و با رییس جمهوری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار کرد و دوباره به وین بازگشت.

در این میان جلسات و دیدارهای محمد جواد ظریف و جان کری از حساسیت ویژه ای برخوردار است زیرا اکثر مذاکره کنندگان حاضر در گروه 5+1 چشم به تصمیم های آن ها دوخته اند.

پس از رفت و آمد های فراوان دقایقی قبل محمد جواد ظریف و جان کری به همراه صالحی و مونیز برای هشتمین بار در دور جدید مذاکرات روبروی یکدیگر نشسته اند تا آخرین اختلافات را بررسی و برای رسیدن به نتیجه بحث و گفت و گو کنند.

بنا به گفته اکثر کارشناسان پس برگزاری نشست های مختلف و فشرده مابین کارشناسان و معاونین و بالاخص دیدار 6 ساعته شب گذشته و همچنین دیدار های امروز صالحی و مونیز این دیدار یکی از حساس ترین و سرنوشت سازترین دیدارهای دوجانبه تا پیش از بازگشت وزرای خارجه دیگر کشورها به وین میان وزرای ایران و آمریکا است.

این دیدار که در سومین روز پس از پایان ضرب الاجل 30 ژوئن در حال برگزاری است پس از صحبت های امروز ظریف در رابطه با زیاده خواهی های غرب و درخواست او از غرب برای انتخاب تحریم یا توافق و همچنین صحبت های عراقچی در رابطه با نداشتن اراده سیاسی در کشورهای غربی می تواند چشم انداز مذاکرات را برای چند روز آینده مشخص کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز