تبریک وزیر امورخارجه ایتالیا:

این توافق آثار مثبتی در جهان خواهد داشت

۱۳۹۴/۰۴/۲۳ - ۱۶:۴۹:۰۶
کد خبر: ۲۹۹۸۲۶
این توافق آثار مثبتی در جهان خواهد داشت
وزارت امور خارجه ایتالیا در واکنش به توافق نهایی ایران و 1+5 در وین، با صدور بیانیه ای این توافق را بیانگر کارایی دیپلماسی و مذاکره جهت کاهش بی ثباتی ها در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) دانست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، در این بیانیه تصریح شد:« این توافق آثار مثبتی را برای منطقه و جهان به همراه خواهد داشت... این توافق که امروز در وین به دست آمده است نتیجه مدتها انتظار است... نتیجه تلاش همگان و نقش مهم اتحادیه اروپاست.»

در بیانیه وزارت امور خارجه ایتالیا به نقل از وزیر امور خارجه این کشور آمده است:« این توافق فرصت های مثبتی را برای مردم ایران و منطقه به وجود می آورد همانگونه که خطوط کلی برای روند عادی سازی روابط با جامعه بین الملل فراهم می آورد. این همچنین بر ازسرگیری روابط اقتصادی و تجاری عادی با جمهوری اسلامی ایران تاثیر خواهد داشت.»

بر اساس این بیانیه پائولو جینتیلونی اظهار داشت:« ایتالیا تلاش کرد دو طرف را برای رسیدن به توافق قوی، خوب ، قابل اجرا و اطمینان بخش برای جامعه بین المللی درباره ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران، تشویق کند... در ماههای آینده تدابیری را برای حمایت از نتیجه به دست آمده اتخاذ می کنیم و سعی خواهیم کرد به کشورهایی که با نگرانی این توافق را پیگیری می کنند اطمینان دهیم.»

در این بیانیه تصریح شد:« بر این باوریم این توافق آثار مثبتی را در منطقه و جهان بر جای خواهد گذاشت خواه این آثار مثبت در زمینه بحران های مختلف منطقه ای باشد یا در رویارویی با تهدیدات مشترک چون افراط گرایی خشن و تروریسم.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز