ولادمیر پوتین:

حالا می توان نفس راحت کشید

۱۳۹۴/۰۴/۲۳ - ۱۶:۵۵:۰۷
کد خبر: ۲۹۹۸۳۱
حالا می توان نفس راحت کشید
پوتین روز سه شنبه با تاریخی دانستن این توافقنامه گفت جامعه بین المللی بعد از سالهای طولانی مذاکره اکنون می تواند نفس راحتی بکشد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، ولادیمیر پوتین،رئیس جمهور روسیه، با تاکید بر اینکه کشورش همه تلاش خود را به کار می گیرد تا توافقنامه ایران و گروه پنج به علاوه یک اجرا شود گفت ما به ویژه از کشورهای عضو گروه پنج به علاوه یک انتظار داریم این توافقنامه را به طور کامل اجرا کند.

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگر از سخنان خود افزود ما انتظار داریم همه طرف ها و از همه مهمتر کشورهای عضو گروه پنج به علاوه یک این توافقنامه را به طور کامل اجرا کنند. پوتین خاطر نشان کرد روسیه به نوبه خود همه تلاش خود را به کار می گیرد تا این توافقنامه اجرا شود.

رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد این توافقنامه تحرک تازه ای به روابط ایران و روسیه خواهد داد. چون این گونه روابط دو کشور متاثر از عوامل خارجی نخواهد بود.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز در این باره خاطر نشان کرد روسیه به طور فعال در مراحل عملی اجرای تواقفنامه هسته ای ایران و گروه پنج به علاوه یک شرکت خواهد کرد. وی افزود این توافقنامه نقش مهمی در رعایت اصل منع گسترش سلاح های هسته ای به طور کلی خواهد داشت و خاورمیانه را امن تر خواهد کرد.

نظر شما