شهربانو امانی در گفت و گو با برنا:

اصولگرایان اگر پایگاه مردمی دارند چرا از سخنرانی اصلاح‌طلبان می‌ترسند/ فتنه‌گر کسی است که مردم را مایوس می‌کند

۱۳۹۴/۰۹/۰۲ - ۱۲:۰۰:۲۴
کد خبر: ۳۴۲۶۶۸
اصولگرایان اگر پایگاه مردمی دارند چرا از سخنرانی اصلاح‌طلبان می‌ترسند/ فتنه‌گر کسی است که مردم را مایوس می‌کند
هنوز تنور انتخابات داغ نشده و اصلاح طلبان حداقل تلاش را کرده اند و آنها این چنین به هول و ولا افتاده اند؟ این ها خودشان فتنه گر هستند که دیگران را فتنه گر معرفی می کنند.

شهربانو امانی، فعال اصلاح طلب، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره اتفاقات اخیر در ورامین و حمله به همایش اصلاح طلبان گفت: اگر چنانچه به  روند تشکیل مجلس های گذشته توجه کنیم یک عده ای در غیاب رقبای توانمند و محبوب حوزه انتخابیه خود  توانستند با حداقل رای بر کرسی مجلس تکیه بزنند. یک بخش از جریانی که دولتی را حمایت می کرد و رئیس دولت وقت معتقد بود که من برنامه ها و سند چشم انداز را قبول ندارم  و در واقع به نوعی قانون گریزی و بی قانونی را در کشور ترویج می کرد. این افراد نماینده همان طیف هستند.

وی ادامه داد: در گذشته و از زمانی که مجمع روحانیون مبارز و جامعه روحانیت از هم جدا شدند و لیست جداگانه دادند و تقریبا پس از جنگ، فضای سیاسی کشور به سمت دو قطبی شدن و نهادینه کردن دو طیف سیاسی پیش رفت .از آن زمان اگر روند مسائل سیاسی را بررسی کنیم خواهیم دید که بخش هایی که در اختیار و در دسترس این جریان هستند و این آقایان که جو را متشنج می کنند از همان طیف هستند و نهادهای مختلف، اماکن عمومی، صدا و سیما و رسانه های مجازی که از بودجه عمومی تغذیه می شوند در اختیار دارند. باید از خودمان بپرسیم چرا با این همه امکانات و به ادعای خودشان با داشتن پایگاه رای مردمی حتی پس از چند سال از سخنرانی کسی که در یک دوره وزیر کشور بود و سیاست های داخلی کشور را تنظیم نمی کرد چرا نگران هستند؟

این فعال اصلاح طلب در ادامه با توضیح وضع در مجلس فعلی تاکید کرد: گفتمان اصلاح طلب در صدد است در مجلس آینده با شرکت گسترده در انتخابات  قوه مقننه را بر سر جایگاه اصلی خودش برسانند. این آقایون نگران به خطر افتادن حداقل پایگاه برای خود هستند.

شهربانو امانی گفت: کسانی که در جریان حمله به همایش اصلاح طلبان بودند اگر قانونگذار هستند باید بدانند با این کار قانون را دور می زنند و هرج و مرج را ترویج می کنند و زمانی که مردم در آن مکان قرار دارند آن آقا، به عنوان نماینده باید مردم را به آرامش دعوت می کرد و همه را به داخل سالن هدایت می کرد تا با آرامش به گفت و گو و سوال از سخنران ها بپردازند. این نماینده مجلس مثل گذشته که  برخی افراد در حوزه های انتخابی گذشته مردم را تشویق به حمله به پایگاه های طرف مقابل می کردند عمل کرده است.

وی با تاکید به مشارکت گسترده مردم در کل انتخابات نظام در 37 سال گذشته گفت: بیمه نامه جمهوری اسلامی ایران همین مشارکت های گسترده مردمی است. در واقع این تحمل و صبر مردم در شرایط سخت است که توانست برجام را به سرانجام برساند. لذا وقتی القاب مختلف را هر از چندگاهی بر سر زبان خودشان می اندازند تا به اهداف خود برسند آیا فتنه گری در ایجاد بی قانونی و هرج و مرج نیست؟ هنوز تنور انتخابات داغ نشده و اصلاح طلبان حداقل تلاش را کرده اند و آنها این چنین به هول و ولا افتاده اند؟ این ها خودشان فتنه گر هستند که دیگران را فتنه گر معرفی می کنند. فتنه دل سرد کردن مردم است از حضور در انتخابات .آنها مردم را از نظام و انقلاب دل سرد می کنند.

امانی درباره اتحاد اصلاح طلبان در انتخابات آینده گفت: اصلاح طلبان از شکست و اشتباهات سال 84 هر چند دیر درس گرفته اند و می خواهند با به دست گرفتن مجلس نگذارند پشت دولت به زمین برسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز