جواد آرین منش در گفت و گو با برنا:

اغتشاشگران ورامین همجنس عوامل حمله به مطهری بودند/ مردم اسیر فشار نمی‌شوند

۱۳۹۴/۰۹/۰۴ - ۰۹:۵۰:۳۰
کد خبر: ۳۴۲۶۸۱
اغتشاشگران ورامین همجنس عوامل حمله به مطهری بودند/ مردم اسیر فشار نمی‌شوند
حمله به موسوی لاری شبیه حمله به علی مطهری بود و با نزدیک شدن به انتخابات اگر با چنین مسائلی برخورد نشود شاهد تکرار بی نظمی هایی خواهیم بود.

جواد آرین منش، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا درباره اتفاقات اخیر ورامین و حمله به همایش اصلاح طلبان گفت: اگر یک همایش مجوز داشته و وزارت کشور در جریان آن بوده اولین نکته که به نظر می رسد این است که فرمانداری که در جریان زمان و مکان برگزاری و مهمانان این همایش بوده وظیفه داشته تا امنیت چنین جمعی را تامین کند. بنابراین باید بدانیم پوشش امنیتی اگر درست بود از حمله به این اجتماع جلوگیری می شد.

آرین منش اظهار کرد: آنچه اتفاق افتاده تشابه زیادی با حادثه شیراز دارد و در آن اتفاق  هم یک سری در جریان سخنرانی علی مطهری اغتشاش ایجاد کردند و به وی حمله کردند این افرادی که در اتفاق ورامین حضور داشتند هم همجنس همان ها بودند. نکته کلی مد نظر من این است که آزادی بیان از جمله اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است و از جمله الزامات دموکراسی و مردم سالاری دینی هم است و اساسا رشد و بالندگی جامعه در گرو ایجاد فضای چند صدایی و گفت و گوی جریانات سیاسی میسر است .

وی ادامه داد: مردم ما هم به یک رشد و بلوغ سیاسی رسیده اند که اسیر فشار نشوند . باید با  منطق و استدلال با مردم سخن گفت اگر ما حرف حق داشته باشیم و این حرف را با زبان ملایم و منطقی به مردم منتقل کنیم مردم قدرت تمایز حق از باطل را دارند. بنابراین اهانت به هیچ انسانی پسندیده نیست خصوصا اگر این فرد یک روحانی باشد و لباس روحانیت بر تن داشته باشد.

این نماینده سابق مجلس با تاکید بر آزادای بیان و لزوم وجود آن برای رشد جامعه گفت: سخنرانی می تواند وسیله ای برای روشن شدن حقیقت باشد و برخوردهایی از این جنس به نوعی ترور شخصیت است و به نظر من جولان گروه های فشار در شرایطی که تا برگزاری دو انتخابات مهم در کشور فاصله ای نداریم هشداری جدی است به مجریان و ناظران انتخابات زیرا در صورتی که تدابیر لازم را نیندیشند و برخورد مناسب با اخلال گران نداشته باشند  شاهد اتفاق افتادن چنین رویدادهایی خواهیم بود. لذا من معتقدم فضای رسانه ای کشور و رسالت صدا و سیما باید بستر ساز گفت و گوها و مناظره ها و سخنرانی ها باشد و زمینه فرهنگی لازم را مهیا کند و وزارت کشور و نیروی انتظامی و فرمان داری ها هم در جهت برقراری امنیت کوشش کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز