مشکل ایران و آژانس همیشه سیاسی بوده است؛

شوهانی: پرونده ایران با توجه به گزارش آمانو بسته می‌شود/ گزارش مثبت بود

۱۳۹۴/۰۹/۱۵ - ۰۹:۰۵:۳۴
کد خبر: ۳۴۶۴۵۵
شوهانی: پرونده ایران با توجه به گزارش آمانو بسته می‌شود/ گزارش مثبت بود
نماینده مردم ایلام گفت: با این گزارش اخیر که آژانس ارائه داد همه متوجه شدند که ایران انحرافی نداشته و مسئله بر طبق قاعده تعیین شده حل می شود.

احمد شوهانی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره گزارش اخیر آژانس گفت: هیچ گاه مشکل ایران با آژانس  فنی و مهندسی نبوده از قبل هم درگیری ما سیاسی بوده و ایران نهایت همکاری با این نهاد انجام می داد و مشکلی که ما با غرب داشتیم سیاسی بود.

نماینده مردم ایلام اضافه کرد: در حال حاضر مسائل سیاسی حل شد و توافقات حول برجام انجام شد قابل پیش بینی بود که آژانس گزارش مثبت تری را ارائه کند و با این گزارش اخیر که آژانس ارائه داد همه متوجه شدند که ایران انحرافی نداشته و مسئله بر طبق قاعده تعیین شده حل می شود.

این نماینده مجلس درباره احتمال به جریان افتادن پرونده PMD در سال های  آینده و این که این پرونده اگر به جریان بیفتد برای ایران مشکل ایجاد می شود گفت: پرونده بسته می شود اما این که در سال‌های آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد و این که آژانس چه کند را کسی نمی تواند پیش بینی کند.

شوهانی در پایان با بیان اینکه "در این مرحله پرونده ایران بسته می شود" خاطرنشان کرد: با این گزارش و توافقات سیاسی گذشته در حال حاضر قضیه PMD بسته می شود. البته اگر در سال های آینده آژانس اختلافی را ایجاد کند این مسائل توسط کمیته رفع اختلاف و مجاری قانونی پیگیری خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز