کابینه دوازدهم در مجلس؛

بطحایی: از خانواده آموزش و پرورش هستم/ برنامه‌هایم منطبق بر سند تحول است

۱۳۹۶/۰۵/۲۴ - ۱۶:۵۸:۳۰
کد خبر: ۶۰۰۶۶۶
وزیر پیشنهادی اموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش مهمترین الگوی آموزشی کشور است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا، سیدمحمد بطحایی، وزیر پیشنهادی اموزش و پرورش در تشریح برنامه های خود در مجلس شورای اسلامی با اینکه فردی از خانواده آموزش و پرورش هستم، افزود: یاد جهادگر فرهنگی شهید محسن حججی را گرامی می دارم با آرزوی موفقیت و سلامتی برای رهبر معظم انقلاب در نظر داریم.با مشارکت غرور آفرین بیش از 43 میلیون نفر از آموزش و پروش برای این کار سترگ انتخاب کردم. امیدوارم بتوانم توفیق خدمت گزاری بیشتر را کسب کنم. بنیان مالی بر صادرات مالی استوار است. تحقق چنین هدف و آرزویی در گرو آموزش و پرورش کارآمد و اثربخشی است که به حمایت و نظر شما عزیزان بنیان گذاشته خواهد شد و خدمت به دانش آموزان است که حلاوت یادگیری در چشم آنان است.

بطحایی اظهارکرد: نمایندگان فرهیخته و دوراندیش با بیش از 3 دهه افتخار در نظام تعلیم و تربیت کشور از نقش ارزشمند معلمی تا معاونت وزیر در آستانه سال تحصیلی خود را در معرض رأی شما نمایندگان شریف قرار دادم در شرایطی دعوت ارزشمند رییس محترم جمهور برای آموزش و پرورش را پذیرفتم که اندوخته های گذشته ام سبب شده است از آموزش و پروش شناخت پیدا کنم و روزهای مشکلی  را نه تنها برای مدیران نظام آموزش و پرورش بلکه پیش روی کل نظام و حاکمیت قرار خواهد داد. مدرسه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جز با همسویی و نهادهای جامعه و درگیری فکری اصحاب تربیت تحقق نمی یابد.

وی افزود: آموزش و پرورش مهمترین بستر الگوی آموزشی کشور است و باور داریم معلمان صبور و نجیب و زحمت کش کلیدی ترین رکن نظام آموزشی هستند که انجام هر تحولی به عزم راسخ و همکاری همدلانه آنان بستگی دارد معتقدیم اگر به استقبال آینده نرویم در آینده غافلگیر خواهیم شد. آموزش و پرورش در مواجه با آینده در حوزه محتوا و روش و نظایر آن به رویکرد پژوهشی نیاز دارد براین اساس برنامه خود را با رویکرد تحولی به ویژه تحول سند بنیادین و عامل همسو کننده نظام آموزشی شکل دادم و توسعه آموزشی را محور آموزش خویش کردم. توسعه بهبود معلمان و منزلت آنان و ارتقای بهتر مدارس را در نظر دارم. در این مسیر پشتوانه مهمی پشتیبانی رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهوری و شما نمایندگان محترم و برنامه ششم توسعه ظرفیت لازمه را برای تحقق این برنامه ها محقق خواهد کرد.

بطحایی اظهار کرد: حاکم ساختن گفتمان سند تحول بنیادین و فراهم آوردن استلزامات اجرایی برای آن است مهمترین آن ها تشکیل شورای ملی سند بنیاد تحول آموزش و پرورش و کلیه زیرنظام های سند تحول است.توجه به منابع انسانی در بخش معیشت و ارتقای نظام انسانی و توصیه فعالیت های فرهنگی و پرورشی و تربیت بدنی 

بطحایی ادامه داد: برخی از مهمترین برنامه ها در ذیل این هدف مهم در آموزش و پرورش برنامه های فوق برنامه با تاکید بر تقویت اسلامی دانش آموزان و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و توسعه ورزش برای تقویت فرهنگ ورزشی کشور، یکی دیگر از مهمترین هدف ها توسعه عدالت آموزشی و تربیتی است طراحی و استقراق نظام سنجش و کیفیت و تدوین نظام کیفی مدارس و توانمندسازی معلمان مدارس محروم و عشایری. توسعه برنامه های سواد اموزی بزرگسالان و رفع موانع موجود در این برنامه است. 

وی در مورد توسعه موارد فنی و حرفه ای و کار و دانش  گفت: توسعه و تقویت برنامه های درسی و تربیتی و همچین موضوع اقتصاد آموزش و پرورش که تحت عنوان افزایش بهره وری و اقتصاد آموزش و پرورش به آن اشاره کردم در ذیل این هدف راهکارها و برنامه هایی که در فرمایشات دکتر بیگلری خواستند که برنامه های شما کدام است در ذیل مورد اشاره قرار گرفته است.  

بطحایی از نمایندگان  بابت  نظر های موافق و مخالف تشکر کرد و گفت: فرمایشاتی فرمودند و مسایل و مشکلاتی از آموزش و پرورش را گفتند که برای برخی از مسایل و مشکلات برنامه هایی پیش بینی شده بود و برای برخی دیگر که شاید از حیثیت برنامه های تقدیمی تفاوت های داشت حتما برنامه ها را پیش بینی و اجرا می کنیم.

وی  افزود: بنده به عنوان کسی که 35 سال در آموزش و پرورش بودم می گویم آموزش و پرورش بر روی خط اعتدال باید از ظرفیت های کشور استفاده کند پرهیز از زیاده خواهی و سم زدگی و تمرکز بر مأموریت محض آموزش و پرورش که رسالت اصلی آموزش و پرورش است مورد توجه وزیر آموزش و پرورش باید قرار گیرد. هر چه موجب ایجاد حاشیه شود قطعا به ضرر آن تبدیل خواهد شد. نمایندگان شرایط را برای آموزش و پرورش فراهم می کنند و بدون همکاری و تعامل شما نمایندگان امکان تحقق اهداف آموزش و پرورش نمی شود.

وی در پایان گفت: با صراحت و افتخار اعلام می کنم که یک فرهنگی هستم و از 19 سالگی تاکنون در تمامی رده های آموزشی خدمت کردم و از موانع و مشکلات و چالش های پیش روی آموزش و پرورش اطلاع دارم و با تجربه ای که در سازمان برنامه و بودجه به دست آوردم در جایگاه معلمان که به عنوان اصلی ترین عامل در آموزش و پرورش هستم به کار خواهم گرفت. از شخص جناب نوبخت قول تمام و کمال گرفتم و از ایشان که آموزشی و پرورشی هستند قول مساعد دادند که همکاری تمام را داشته باشند. امروز خدای متعال این دوره از حیث اعتبارات و برنامه ها بهترین دوره آموزش و پرورش خواهد بود امیدوارم که شایستگی من مورد توجه شما قرار گیرد و با رای خود بنده را همراهی کنید و انتخاب شما هر چه که باشد بهترین تشخیص است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز