ادیانی در موافقت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی:

صالحی معتقد به کاهش تصدی گری دولتی است

۱۳۹۶/۰۵/۲۸ - ۱۳:۰۰:۰۵
کد خبر: ۶۰۱۹۰۸
صالحی معتقد به کاهش تصدی گری دولتی است
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دستگاه های فرهنگی در کشور دارای تکثر و تنوع عجیبی در کشور است، گفت: صالحی قویاً در حوزه مدیریت معتقد به برون سپاری است و مایل به این است که تصدی گری به حداقل کاهش یابد.

به گزارش برنا، سید علی ادیانی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در موافقت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اینکه چرا سید عباس صالحی را برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اصلح می دانم باید در این رابطه بگویم که با تمام احترام برای نظر نمایندگان مخالف، بنده ادله ای محکم برای نفی صلاحیت صالحی نمی بینم.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس ماده 206 آیین نامه داخلی باید برنامه وزرا تحلیل شود، این در حالی است که عملکردهای سابق نقد می شود. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک وزارتخانه پرمخاطره است، البته یک وزارت صددرصد حاکمیتی است و با وجود اینکه وزیر جزئی از اعضای هیات وزیران محسوب می شود ولی یک رویکرد حاکمیتی باید داشته باشد.

ادیانی تصریح کرد: باید کسی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شود که اعتماد عمومی به وی وجود داشته باشد تا بتواند زنجیره ها را به هم وصل کند و زاویه نگاه و مبانی فکری وزیر باید در چارچوب مبانی اسلامی و انسانی باشد و قطعاً نباید مبانی فکری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خدای ناکرده در چارچوب اباهه گری، سکولاریسم، فرجه گری، غرب زدگی و خدای ناکرده وادادگی نسبت به مولفه های عمیق فرهنگی و ارشاد اسلامی باشد.

وی ادامه داد: درخصوص موضوعات مذکور همه اجماع داریم. صلاحیت علمی و مبانی فکری نسبت به مقوله های فرهنگ و هنر در چارچوب باورها، ارزش های دینی و ملی ما است. مدارک علمی و تخصصی صالحی ذوالوجهین است. اینکه تحصیلکرده حوزه باشد فبه المراد و المطلوب.

ادیانی با بیان اینکه دانش و کارآمدی برای تصدی وزارت لازم است، گفت: مدرک علمی صالحی ذوالوجهین است و ایشان 10 سال سابقه تحصیل در درس خارج فقه و اصول دارد و در حوزه تدریس به عنوان مدرس دروس حوزوی وسائل و مکاسب را تدریس کرده، آنان که به ادبیات حوزوی آشنا هستند می دانند که این رده، رده قابل تأملی است و علاوه بر این موضوعات دارای عالی ترین درجه دانشگاهی هستند و دارای دکترای کلام اسلامی در گرایش فلسفه دین است.

وی ادامه داد: کسی که مبانی دین و مبانی فرهنگ اسلامی و اندیشه دینی و اسلامی را نداند قطعاً نمی تواند درمانگر و طبیب حاذق در این حوزه شود. صالحی از سوابق اجرایی و مدیریتی خوبی نیز برخوردار است.

ادیانی با بیان اینکه دستگاه های فرهنگی در کشور دارای تکثر و تنوع عجیبی در کشور است، افزود: صالحی در اکثر نهادهای تصمیم ساز فرهنگ و هنر کشور عضو اصلی بوده و عضو کمیسیون فرهنگی در شورای عالی امنیت کشور، عضو شورای فرهنگ عمومی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و شناخت کامل و جامعی نسبت به حوزه تبلیغات اسلامی دارد و عضو شورای عالی آموزش و پرورش نیز است.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنس صالحی از جنس فرهنگ و هنر است، تصریح کرد: صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و قلم و قدم و حضورش در چارچوب فرهنگ و هنر بوده و به یقین می گویم اغلب وزرای قبل از ایشان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بعد از انقلاب سوابق متجانس با جنس فرهنگ و ارشاد اسلامی را نداشتند.

وی افزود:  در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی به انسان عمیق و معتمد دستگاه ها و نهادها نیازمندیم. صالحی ثابت کرده مورد اعتماد اصحاب فرهنگ و هنر، علما، رئیس دولت است و سابقه وی بیانگر این است که صالحی می تواند شخص قابل اتکایی باشد تا به رتق و فتق امور فرهنگ بپردازد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: صالحی قویاً در حوزه مدیریت معتقد به برون سپاری است و مایل به این است که تصدی گری به حداقل کاهش یابد و برنامه های وی منطبق با اسناد بالادستی نظام است و از افراط و تفریط به دور است و برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صالح است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز