آزمون آیین نامه رانندگی چیست؟ + نمونه سوال

۱۴۰۰/۱۰/۰۶ - ۱۲:۴۸:۵۷
کد خبر: ۱۲۷۸۹۶۷
آزمون آیین نامه رانندگی چیست؟ + نمونه سوال
آزمون آیین نامه نوعی امتحان است که در ادارات راهنمایی و رانندگی شهر ها از هنرجو ها جهت اخذ گواهینامه رانندگی گرفته می شود.

به گزارش برنا، رانندگی یکی از مهارت‌های هیجان‌انگیزی است که اکثر افراد تمایل به یادگیری آن دارند. این مهارت نیز همچون بسیاری از مهارت‌های دیگر نیاز به یادگیری اصولی و تمرین زیاد دارد. برای دریافت گواهینامه و اجازه رانندگی در سطح شهر، باید در آزمون‌های مربوط به رانندگی شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کنید.

 

آموزش اخذ گواهینامه رانندگی پایه سوم و امتحان آیین نامه

یکی از مهم‌ترین آزمون‌های رانندگی آزمون آیین نامه است. این آزمون برای بسیاری از متقاضیان گواهینامه رانندگی، استرس‌زا بوده و به همین دلیل بسیاری از افراد برای دفعات اول موفق به قبولی در این آزمون نمی‌شوند.

آزمون آیین نامه رانندگی

آزمون آیین نامه رانندگی چیست؟ + نمونه سوال

آیین نامه رانندگی در واقع مجموعه‌ای از دستورات، قوانین و مقررات است که برای حفظ امنیت، جلوگیری از وقوع تصادفات و نیز افزایش ایمنی وضع شده‌اند. بعد از به اتمام رساندن کلاس‌های تئوری آیین نامه، باید در آزمون آیین نامه شرکت کنید. این آزمون در قالب 30 سوال تستی مطرح می‌شود. متقاضیان باید در مدت 20 دقیقه به این 30 سوال پاسخ داده و حداق نمره 26 را دریافت کنند. افرادی که بیش از 4 اشتباه در این آزمون داشته باشند، در آن مردود شده و باید در هفته‌های بعدی نسبت به آزمون مجدد اقدام کنند.

آزمون آیین نامه در چند مرحله برگزار می‌شود؟

در ابتدا این آزمون دو مرتبه برگزار می‌شد، به این صورت که بعد از اتمام کلاس‌های دوره تئوری آیین نامه، آزمون اولیه آیین نامه توسط مدرس کلاس گرفته می‌شد. افرادی که در این آزمون نمره قبولی را کسب می‌کردند، مجاز به شرکت در آزمون دوم آیین نامه می‌شدند. آزمون دوم، توسط افسر راهنمایی و رانندگی گرفته می‌شد و افرادی که در این آن قبول می‌شدند، می‌توانستند به دوره عملی کلاس‌های آموزش رانندگی راه پیدا کنند. البته در چند سال اخیر این قانون تغییر پیدا کرده و امروزه آزمون آیین نامه، تنها یکبار توسط افسر رانندگی برگزار می‌شود.

آزمون آیین نامه شامل چه مواردی است؟

آزمون آیین نامه شامل سوالاتی از قوانین و مقررات، تابلوها، حق تقدم‌ها و سوالات فنی خودور است. در قسمت فنی خودرو، سوالاتی از قبیل؛ وظیفه روغن موتور در ماشین، وظیفه رادیاتور، نحوه انتقال نیرو در ترمز پایی، وظیفه فیلتر هوا، تعریف موتور و مسائلی از این دست مورد پرسش واقع خواهد شد.

چگونه می‌توانیم در آزمون آیین نامه قبول شویم؟

سوالات آزمون آیین نامه از همان کتاب آیین نامه مطرح می‌شود، بنابراین خواندن کامل این کتاب می‌تواند منجر به قبولی شما در این آزمون شود. البته بسیاری از افراد با وجود این که بر موضوعات و مطالب کتاب تسلط کافی دارند، نمی‌توانند در آزمون نمره قبولی را کسب کنند.

این افراد با وجود تسلطی که بر متن کتاب دارند، اما به دلیل این که با سبک و نحوه سوالات آشنایی ندارند، در روز امتحان نمی‌توانند ارتباطی میان مطالب موجود در کتاب و سوالات پیدا کنند، و همین امر باعث می‌شود تا سر جلسه دچار اضطراب شده و زمان خود را از دست بدهند.

یکی از بهترین راه‌ها برای این که بتوانید با سبک و نحوه سوالات آشنایی داشته باشید، استفاده از نمونه سوالات آیین نامه است. استفاده از این نمونه سوالات باعث می‌شود کاملا با نوع سوالات آشنا شده و در روز امتحان بهتر بتوانید به سوالات پاسخ دهید. همچنین استفاده از نمونه سوالات کمک می‌کند تا بتوانید مدیریت زمان برای پاسخگویی به سوالات را یاد گرفته و زمان خود در جلسه امتحان بهتر مدیریت کنید.

بعد از قبولی در آزمون آیین نامه چه می‌شود؟

افرادی که آزمون آیین نامه را با موفقیت پشت سر بگذارند، وارد مرحله عملی آموزش رانندگی خواهند شد. در این مرحله به صورت عملی به رانندگی در سطح شهر پرداخته و نحوه رانندگی با خودرو را به طور کامل آموزش خواهید دید. آموزش‌هایی مانند آموزش پارک دوبل، آموزش دور دو فرمان، آموزش دور تک فرمان، آموزش دنده عقب و بسیاری از آموزش‌های دیگر را در این مرحله یاد خواهید گرفت.

چند نمونه سوال مهم آیین نامه

آزمون آیین نامه رانندگی چیست؟ + نمونه سوال

سطح روغن موتور هر چند وقت یک بار باید بررسی شود؟

  • هفته‌ای یک بار
  • هر دو هزار کیلومتر کارکرد
  • هر ماه یک بار
  • هر سال

گزینه صحیح: گزینه 1

کدام چراغ راهنمایی معولا در محل برخورد راه اصلی با راه فرعی نصب میگردد؟

  • چراغ چشمک زن قرمز برای عبور
  • چراغ چشمک زن قرمز برای ایست
  • چراغ چشمک زن قرمز
  • چراغ چشمک زن زرد

گزینه صحیح: گزینه 4

در شهرها و مناطق مسکونی، در خیابانهای شریان اصلی حداکثر سرعت چند کیلومتر بر ساعت است؟

  • 100 کیلومتر بر ساعت
  • 95 کیلومتر بر ساعت
  • 70 کیلومتر بر ساعت
  • 0 کیلومتر بر ساعت

گزینه صحیح: گزینه 4

نمونه سوالات آیین نامه را از کجا تهیه کنیم؟

متاسفانه بسیاری از افراد سودجو نمونه سوالاتی را منتشر می‌کنند که دارای پاسخنامه صحیحی نیستند، خواند این نوع از نمونه سوالات با پاسخ‌های اشتباه منجر می‌شود تا پاسخ‌ها را اشتباه یاد بگیرید. بنابراین برای تهیه نمونه سوالات آیین نامه نباید به هر نمونه سوالی اعتماد کنید. سایت بست سوال، یکی از بهترین و معتبرترین سایت‌ها در این زمینه است.

شما می‌توانید بهترین و معتبرترین نمونه سوالات را در بست سوال پیدا کرده و با خواندن آن‌ها قبولی خود را تضمین کنید. همچنین راهنمای رانندگی با خودرو اتوماتیک بست سوال هم می‌تواند در داشتن یک رانندگی حرفه‌ای به شما کمک کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز