مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم:

۴ هزار نشریه دانشجویی در دانشگاههای کشور منتشر می‌شوند

۱۳۹۵/۱۱/۰۶ - ۱۴:۳۱:۴۴
کد خبر: ۵۱۱۰۶۵
۴ هزار نشریه دانشجویی در دانشگاههای کشور منتشر می‌شوند
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حدود هشت هزار نشریه دانشجویی دارای مجوز بوده و هم اینک چهار هزار مورد آن در سطح دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور منتشر می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا، فضل الله ایرجی کجوری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در پنجاه و چهارمین نشست مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای منطقه 9 کشور در سبزوار افزود: برای برخی نشریات دانشگاهی امکان فعالیت فراهم نیست زیرا دانشجویان صاحب امتیاز آن دانش آموخته شده اند.

وی همچنین فعالیتهای فرهنگی اجتماعی دانشگاههای منطقه 9 کشور را بسیار درخشان توصیف و بیان کرد: فعالیتهای مناسبی در حوزه فرهنگی اجتماعی دانشگاههای این منطقه انجام شده است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به احداث مرکز آفرینشهای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حکیم سبزورای اشاره و بیان کرد: طرح ایجاد چنین مرکزی با رویکرد اجتماعی فرهنگی خلاقیت دانشگاه حکیم سبزواری است.

وی ادامه داد: دانشگاه حکیم سبزواری در حوزه های اجتماعی نقش آفرینی خوبی دارد و تلاش می کنیم فعالیتهای فرهنگی این دانشگاه را در سایر دانشگاهها گسترش دهیم.

ایرجی به مشارکت فعال دانشجویان در جشنواره های مختلف نز اشاره و بیان کرد: در حوزه فعالیتهای دینی در جشنواره سی ام قرآن و عترت با رشد چشمگیر دانشجویان مواجه شدیم و جشنواره رضوی نیز به لحاظ کمی و کیفی رشد داشت.

وی در ادامه پیرامون انتخابات سال آینده نیز گفت: حفظ آرامش جامعه دانشگاهی مهم است و دانشگاه بیش از موعد وارد بحث انتخابات نمی شود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: جهتگیری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در چارچوب منویات مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: آسیبهای اجتماعی در محیط دانشگاهها هرچند نسبت به جامعه کم است اما برای رفع این آسیبها با برخی از سازمانها و نهادها مانند ستاد مبارزه با مواد مخدر و شهرداریها قرارداد همکاری منعقد شد.

ایرجی کجوری انجام طرحهای نهضت رضوی، طریق رضوی، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، مسائل محیط زیستی و اردوهای راهیان نور را از عوامل مقابله با کاهش آسیبهای اجتماعی در دانشگاهها دانست.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این نشست گفت: اجرای برنامه های فرهنگی یکی از مهمترین نیازهای جامعه دانشگاهی است و فعالیتهای فرهنگی علاوه بر نشاط اجتماعی باید بر اساس ارزشهای اسلامی و انقلابی باشد.

دکتر جواد حدادنیا افزود: دانشگاهها قطب فعالیتهای فرهنگی جامعه هستند و فعالیتهای فرهنگی در دانشگاهها بر اساس علم و دانش است.

وی ادامه داد: سال آینده در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم و باید آرامش همراه با روشنگری و آگاهی به عنوان یک اصل در دانشگاهها مورد توجه قرار گیرد.

او یکی از دغدغه های مدیران دانشگاهها را برگزاری کرسیهای آزاداندیشی در مجموعه دانشگاهی ذکر و بیان کرد: نهادهای قضایی باید نسبت به برگزاری کرسیهای آزاداندیشی در دانشگاهها همکاری کنند.

وی گفت: با بهره برداری از مرکز آفرینشهای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری تحولی عظیمی در مقابله با آسیبهای اجتماعی در جامعه دانشگاهی ایجاد می شود.

دانشگاه حکیم سبزواری دارای 10 هزار دانشجو است که 2 هزار و 300 دانشجو از این تعداد در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در حال تحصیل هستند.

 

نظر شما