اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی طی اطلاعیه ایاعلام کرد؛

نحوه بازگشایی اماکن ورزشی و از سرگیری فعالیت های مربوطه

۱۳۹۹/۰۲/۲۹ - ۱۰:۳۶:۴۳
کد خبر: ۱۰۰۳۷۲۳
نحوه بازگشایی اماکن ورزشی و از سرگیری فعالیت های مربوطه
اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی طی اطلاعیه ای نحوه بازگشایی اماکن ورزشی و از سرگیری فعالیت های مربوطه را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی ، متن اطلاعیه به شرح زیر است:

باتوجه به شرایط همه­ گیری کووید 19 و دستورالعمل های صادره از ستاد ملی مبارزه با کرونا و ستاد مقابله با کرونا در ورزش ، اکنون با عنایت به کنترل همه­ گیری کووید 19 در کشور و دستورالعمل شماره 209/ص/248/99 تاریخ 24/2/1399 فدراسیون پزشکی ورزشی ، نحوه بازگشایی اماکن ورزشی و از سرگیری فعالیت های مربوطه بشرح زیر جهت اجراء در استان آذربایجان شرقی تدوین و برای اجرا اعلام می گردد.
  1. کلیه ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها ، بخش ها و هیئت های ورزشی در سراسر استان، باشگاه های ورزشی و سایر نهادهای فعال در حوزه ورزش مکلف به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تصمیمات اتخاذ شده مراجع ذیصلاح در این زمینه بوده و نسبت به اجرای تکالیف ابلاغی در سطح استان ، شهرستان و

    بخش ها مسئول خواهند بود.

  2. باتوجه به ضرورت رعایت نکات ایمنی بهداشتی از سرگیری کلیه فعالیت های ورزشی منوط به اخذ مجوز و کد بهداشتی از وزارت بهداشت و نصب شماره مجوز در محل فعالیت خواهد بود. (این شامل باشگاه های ورزشی ، اماکن ورزشی ، هیئت های ورزشی و ... می باشد).
  3. رعایت فاصله فیزیکی دو متر بین هر ورزشکار الزامی بوده و به ازای هر 100 مترمربع شش نفر می توانند به طور همزمان فعالیت ورزشی داشته باشند. جلوگیری از تجمع افراد و توجه به تهویه منفی (خروج هوا از سالن با هواکش) مورد تاکید می باشد.
  4. در استخرها و جکوزی ها ، کلرسنجی به طور مرتب هر دو ساعت یک بار انجام گردد . کنترل و غربالگری مراجعین در بخش پذیرش وجود داشته باشد . پذیرش تعداد متناسب ورزشکار و حفظ فاصله فیزیکی در زمان ورزش ، استفاده از استخر و جکوزی ضروری خواهد بود
  5. استفاده از سونای بخار به خاطر رطوبت بالا و دمای زیر 50 درجه سانتیگراد ممنوع می باشد.
  6. ارائه خدمات ماساژ ورزشی تا صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش ممنوع هستند.
  7. در بوفه و کافی شاپ از ارائه غذا و نوشیدنی به صورت باز خودداری شده و فقط آب و یا نوشیدنی بسته بندی شده با رعایت کلیه نکات بهداشتی ارائه گردد.
  8. از دریافت و پرداخت پول نقد خودداری شود.
  9. همه پرسنل اعم از مدیران ، مربیان ، کارکنان اداری ، پذیرش و نیروهای خدماتی باید توسط هیئت های پزشکی ورزشی به صورت غیرحضوری در زمینه نکات بهداشتی مربوطه آموزش دیده و گواهی دریافت کنند.
  10. برای کلیه کلاس های آموزشی تئوری ، کنگره ها و همایش ها تا اخذ مجوز از سوی وزارت بهداشت به صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار گردید. در صورت برگزاری تجمعات و کلاس ها و مجامع رعایت فاصله

    دو متری ، کنترل شرکت کنندگان ، ضدعفونی و رعایت اصول بهداشتی محل برگزاری و ارائه پکیج بهداشتی شامل دستکش و ماسک الزامی خواهد بود.

  11. انجام ورزش های برخوردی و رزمی تا کنترل کامل همه­گیری ممنوع می باشد.
  12. در همه مراسم ها و ورزش های همگانی ، دانش آموزی ، روستایی و عشایری در فضای آزاد ، پارک ها ، پیاده روی ، دویدن ، راهپیمایی و کوهپیمایی رعایت حداقل فاصله 2 متری با یکدیگر و انجام ورزش های همگانی در داخل سالن ها و باشگاه ها منوط به حفظ فاصله گذاری و کنترل و ضدعفونی وسایل و تجهیزات و مکان های مورد استفاده می باشد.
  13. برگزاری مسابقات با کسب مجوز از دانشگاه علوم پزشکی، رعایت الزامات و تمهیدات بهداشتی و بدون حضور تماشاگر بلامانع می باشد. در صورت حضور تماشاگر حفظ فاصله دو متری بین تماشاگران ، غربالگری و

    تب سنجی ورزشکاران و تماشاچیان در بدو ورود و جلوگیری از تجمع افراد در مکان های مختلف الزامی

    می باشد.

  14. لازم است تمامی افراد با کارت بیمه ورزشی معتبر در فعالیت های ورزشی حضور داشته باشند.
  15. تمامی باشگاه ها ، استخرها و اماکن ورزشی ، هیئت های ورزشی تا ارائه نرخ های جدید (که به زودی ارائه خواهد شد) لازم است طبق اشل سال 1398 ورودی ، شهریه و ... بصورت غیرنقدی دریافت نمایند.
  16. لازم است ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها با همکاری هیئت های پزشکی ورزشی نسبت به بازدید

    دوره ای و مرتب از اماکن ورزشی تحت پوشش خود اقدام و در صورت عدم تطبیق با الزامات اعلام شده فوراً و با هماهنگی اداره کل نسبت به تعطیلی باشگاه یا مکان ورزشی مورد نظر اقدام نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز