استاندار تشریح کرد:

کدام شهرستان های آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز قرار دارند؟

۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۰۷:۵۶:۰۴
کد خبر: ۱۰۱۷۹۰۱
کدام شهرستان های آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز قرار دارند؟
استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به آخرین وضعیت شهرستان‌های استان از نظر شیوع این بیماری، گفت: تنها سه شهرستان بناب، مراغه و چاراویماق در استان وضعیت قرمز دارند و وضعیت کلی استان نیز زرد است.
به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در بیست و یکمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، گفت: عادی‌انگاری شرایط و عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی در هفته‌های اخیر، موجب افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان شده است و بر این اساس، رعایت فاصله‌گذاری و توصیه‌های بهداشتی به صورت جدی مورد تأکید ستاد مقابله با کروناست.
 
وی با بیان اینکه افزایش آمار مبتلایان در یک روز، ملاک ارزیابی وضعیت نیست، افزود: طبق معیارهای وزارت بهداشت، درصورتی که یک استان در 14 روز متوالی، به ازای هر یکصدهزار نفر جمعیت، سه نفر بستری داشته باشد وضعیت آن قرمز خواهد بود.

 

رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا در ادامه اعمال محدودیت‌های جدید را منوط به هماهنگی با ستاد ملی مقابله با کرونا دانست و گفت: سیاست جدید ستاد ملی، فاصله‌گذاری پویا متناسب با وضعیت هر شهرستان و استان است و در هر حال، ایجاد محدودیت‌های جدید باید به تصویب ستاد ملی برسد.

 

پورمحمدی با تأکید بر رعایت جدی توصیه‌های بهداشتی توسط آحاد مردم و واحدهای صنفی، گفت: رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی و عدم حضور در اجتماعات، مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا هستند.

 

وی ضمن قدردانی از نقش‌آفرینی صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی در زمینه اطلاع‌رسانی به مردم، از صداوسیما و سایر رسانه‌ها خواست تا بیشتر از قبل مردم را نسبت به خطرات بیماری کرونا و راه‌های پیشگیری از آن آگاه کنند.

 

پورمحمدی با انتقاد از تشکیل دورهمی‌ها و اجتماعات خانوادگی به بهانه مراسم عروسی و عزا، گفت: هیچ مجوزی برای برگزاری این اجتماعات صادر نشده و دستگاه‌های مسئول باید نظارت خود را در این زمینه بیشتر کرده و با تخلفات برخورد کنند.

 

وی همچنین بر جلوگیری از تشکیل اجتماعات در پارک‌ها، بوستان‌ها و اماکن گردشگری تأکید کرد و گفت: امیدواریم شرایط به نحوی نباشد که دوباره مجبور به تعطیلی پارک‌ها شویم.

 

استاندار آذربایجان شرقی، افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در روزهای اخیر را ناشی از عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی عنوان کرد و گفت: البته در هفته‌های اخیر، تعداد تست‌های انجام‌شده نیز افزایش یافته و روند بیماریابی هدفمند شده؛ با این حال آن‌چه به شیوع بیشتر بیماری دامن زده، عادی‌انگاری شرایط و عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه تجمع مردم در رستوران‌ها و اجتماعات خانوادگی را مهم‌ترین عامل شیوع کرونا دانست و گفت: متأسفانه شاهد بی‌تفاوتی بخشی از مردم نسبت به خطر شیوع این بیماری هستیم.

 

علیار راستگو با تأکید بر رعایت مصوبات ستاد مقابله با کرونا، از دستگاه‌های مسئول خواست تا با واحدهای صنفی که با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، سلامتی مردم را به خطر می‌اندازند، برخورد کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم با اعلام اینکه به طور میانگین روزانه 350 مورد جدید ابتلا به کرونا در استان شناسایی می‌شود، افزود: در حال حاضر 33 درصد از تست‌های انجام‌شده در استان مثبت است و در دو هفته گذشته، بیشترین تعداد تست‌های مثبت را داشته‌ایم.

 

محمدحسین صومی افزود: شهرستان‌های اهر، بناب، میانه، هریس، تبریز، شبستر، مراغه و چاراویماق از نظر آمار تجمعی مبتلایان، بالاتر از میانگین استانی قرار دارند و وضعیت سه شهرستان بناب، مراغه و چاراویماق قرمز است.

 

وی با بیان اینکه در هر منطقه‌ای که توصیه‌های بهداشتی رعایت شده، روند مدیریت بیماری بهتر بوده است، افزود: با وجود شبهاتی که درخصوص مدیریت بیماری در استان مطرح می‌شود، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که در زمان مداخلات اجتماعی نظیر تعطیلی مدارس، تعطیلی مراکز عمومی و قرنطینه بیماران، آمار مبتلایان و فوتی‌ها به شکل محسوسی کاهش یافته است.

 

صومی با اشاره به تحلیل اپیدمولوژیک بیماری کرونا در استان، گفت: بر اساس این تحلیل، آموزش عمومی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، بهترین راه جلوگیری از انتشار ویروس کروناست.

 

رئیس دانشگاه تبریز هم در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌یافته برای استمرار فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه‌های استان، گفت: دانشگاه‌های استان در دوران کرونا، صد درصد وظایف آموزشی خود را در قالب آموزش مجازی انجام داده‌اند.

 

میررضا مجیدی با بیان اینکه در بخش پژوهش نیز امکانات لازم برای دانشجویان فراهم شده است، افزود: در بخش فناوری، فرصت جدیدی برای دانشگاه‌ها ایجاد شد و دانشگاهیان ما توانستند در زمینه تولید اقلام بهداشتی و محصولات فناورانه مرتبط، قدم‌های خوبی بردارند.

 

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر در خصوص اقدامات و راهکارهای لازم برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا، مقرر شد گروه‌های مشترک نظارت با حضور دستگاه‌های مسئول برای نظارت بر فعالیت واحدهای صنفی و همچنین برگزاری اجتماعات در اماکن عمومی تشکیل و با متخلفان برخورد قانونی شود.

 

برگزاری امتحانات پایان سال دانشگاه‌ها به صورت مجازی با پیشنهاد هیأت امنای دانشگاه‌های استان، استمرار فعالیت کتابخانه‌ها و سالن‌های غذاخوری با 50 درصد ظرفیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش تولید برنامه‌های آموزشی در صداوسیمای استان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز