معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

باید با جسارت در مقابل ساخت‌وسازهای غیرمجاز بایستیم

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۰۸:۳۷:۴۷
کد خبر: ۱۰۱۸۴۲۷
باید با جسارت در مقابل ساخت‌وسازهای غیرمجاز بایستیم
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: متاسفانه در طول سال گذشته، ساخت‌وسازهای غیرمجاز و غیراصولی به صورت فزاینده افزایش یافته که باید با جسارت در مقابل چنین اقدامات غلطی بایستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،  جواد رحمتی در جلسه کارگروه امور زیربنایی، توسعه شهری و روستایی، آمایش سرزمین و محیط زیست استان، با اشاره به تفاوت ماهوی شهرها از نظر کالبدی، طبیعی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، گفت: نباید نسخه یکسانی برای همه شهرها نوشت و در تعیین نیازهای توسعه‌ای هر شهر نگاه و تصمیم‌های کلیشه‌ای داشت.

وی اضافه کرد: متاسفانه مشاوران با فشار مدیران شهری و منطقه‌ای به بهانه امنیتی شدن ساخت‌وسازهای غیرمجاز، به جای توجه علمی به توسعه شهر و تعیین جهات مناسب توسعه، ابتدا ساخت‌وسازهای خلاف قانون را داخل محدوده کرده و سپس به سراغ نقاط دیگر توسعه می‌روند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه شهرداری‌ها مسئول اصلی حفاظت از شهر هستند، افزود: شهرداری‌ها باید با استفاده از ابزارهای لازم مانع ساخت‌وسازهای غیرمجاز شوند.

رحمتی با تاکید بر اهمیت ممانعت از هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز در شهرها، گفت: حفظ باغات و توسعه فضای سبز نیز باید در تمامی تصمیم‌گیری‌های شهری مورد توجه مسئولان باشد.

وی افزود: در تهیه طرح های توسعه شهری باید متناسب با شرایط هر منطقه طرح‌های کاربردی و اجرایی تهیه شود و صرفاً اتکا به مسائل تئوریک ما را دچار مشکل خواهد کرد.

در این جلسه طرح جامع توسعه و عمران  شهر عجب‌شیر و پروژه بزرگراه شبستر-تبریز مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز