رییس هیات شطرنج آذربایجان شرقی خبر داد:

فعالیت ۷۰۰شطرنج‌باز در آذربایجان شرقی/ برگزاری ۱۳۳ مسابقه در دو سال گذشته

۱۳۹۹/۰۴/۰۵ - ۱۷:۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۰۲۰۲۸۱
 رییس هیئت شطرنج استان آذربایجان شرقی از فعالیت۷۰۰ شطرنج‌باز در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،سید وحید میرزاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیمه برای شطرنج باز ها الزامی نیست از این رو نمی توان آمار را قطعی عنوان کرد و این تعدادی که عنوان شد کسانی هستند که همیشه با در تعامل هستند و همیشه در مسابقات ما حضور دارند.

رییس هیات شطرنج آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری۱۳۳ مسابقه در قالب هفتگی، ماهانه و مناسبت های مختلف گفت: برگزاری این تعداد مسابقه با همدلی و همراهی تمامی کمیته ها محقق شده است.

وی ادامه داد: در این مدت میزبان ۳۰ دوره مسابقات آموزش و پرورش بودیم و همراهی خوبی با آموزش و پرورش داشتیم اما انتظار ما انسجام برنامه های ورزشی است و اینکه آموزش و پرورش به صورت مستقل اقدام به ایجاد کمیته های ورزش می کند دیگر دانش آموزان تمایلی برای حضور در هیات های ورزشی را ندارند و این در صورتی است که بدون شک امکان حضور اساتید شطرنج در این کمیته های آموزش و پرورش وجود ندارد.

میرزاده با اشاره به برگزاری دو دوره از مسابقات میلاد پیامبر اعظم طی دوسال گذشت: در این مسابقات ۴۱۷ نفر شطرنج باز از ۱۳ استان حاضر شده بودند.

وی از آموزش آنلاین شطرنج در طی ماه‌های گذشته خبر داد و گفت: با توجه به همه گیری ویروس کرونا و ضرورت توجه به پروتکل های بهداشتی، آموزش های آنلاین را در طی ماه‌های گذشته در دستور کار خود قرار دادیم و خوشبختانه امروز شطرنج را به خانه ها برده ایم و افراد می‌توانند از طریق فضای مجازی با ما در ارتباط باشند.

وی خاطرنشان کرد: توجه به ورزش شطرنج در شهرستان ها نیز از دیگر برنامه های ما بوده است از این رو در شهرستان های مرند، اسکو، سراب و صوفیان میزبان مسابقات کشوری بودیم.

میرزاده خواستار همراهی رسانه ها برای توسعه ورزش شطرنج شد و گفت: امیدواریم با همکاری و حمایت اصحاب رسانه از طریق رسانه ها شطرنج را به خانه ها بازگردانیم.

وی با اشاره به نقش شطرنج در جذب توریست ورزشی گفت: شطرنج تنها ورزشی است که می توانیم مسابقاتی با محوریت توریست ورزشی در اماکن تاریخی برگزار کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز