با حضور رئیس مجلس، وزیر ارتباطات و مسئولان استان آذربایجان شرقی؛

بزرگترین مرکز داده غرب و شمال‌غرب کشور در تبریز افتتاح شد

۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۰۷:۳۸:۳۷
کد خبر: ۱۰۲۱۶۹۰
بزرگترین مرکز داده غرب و شمال‌غرب کشور در تبریز افتتاح شد
دیتاسنتر تبریز به عنوان بزرگترین مرکز داده غرب و شمال‌غرب کشور به‌منظور توسعه و تکمیل زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات، در مراسمی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و از طریق ارتباط تصویری با استانداری آذربایجان شرقی و ساختمان این مرکز در تبریز افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، این مرکز در فضایی به مساحت سه هزار مترمربع در سه‌طبقه با ظرفیت ۲۵۰ رک و قابل توسعه تا ۳۵۰ رک و با قابلیت نصب تعداد ۱۵۰۰ سرور فیزیکی و ۱۶هزار سرور مجازی اجرا شده و برای بهره‌برداری از آن بالغ بر 350 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این مرکز، افزایش مراکز رشد و پارک‌های ICT را از اولویت‌های استان در حوزه فناوری اطلاعات عنوان کرد و گفت: اقدامات انجام‌شده در این راستا کمک بزرگی به توسعه فناوری خواهد کرد.

محمدرضا پورمحمدی افزود: در ده سال گذشته تلاش‌های بسیار خوبی برای کاهش وابستگی کشور به شبکه اینترنت انجام شده است که راه‌اندازی مرکز ملی ارتباطات یکی از اقدامات مهم در این زمینه است.

وی همچنین از تلاش‌های فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بویژه وزیر ارتباطات در زمینه گسترش زیرساخت‌ها و توسعه فناوری‌های ارتباطی قدردانی کرد.

پس از سخنان استاندار آذربایجان شرقی، دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی دستور افتتاح مرکز داده غرب و شمال‌غرب کشور را صادر کرد.

این مرکز توسط شرکت ارتباطات سیار ایران با هدف تقویت زیرساخت‌های خدمات متنوع مخابراتی و فناوری اطلاعات، ایجاد زیرساخت‌های خدمات ابری، کمک به ارتقا و پایداری شبکه و خدمات همراه اول در غرب و شمال غرب کشور، توزیع متوازن ترافیک شبکه، اتصال به مرکز تبادل اینترنت و تقویت چرخه محتوا، کمک به ایجاد خدمات ارتباطی در روستاها و هوشمندسازی مدارس، ایجاد بستر مناسب برای شرکت‌های تأمین‌کننده خدمات شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها راه‌اندازی شده است.

گفتنی است نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، اعضای مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار و مدیران اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات سیار استان نیز در مراسم افتتاح این مرکز حضور داشتند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز