رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

جان باختن روزانه ۸ الی ۹ نفر بر اثر کرونا در آذربایجان شرقی

۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۱۱:۱۸:۲۴
کد خبر: ۱۰۲۳۰۲۶
جان باختن روزانه  ۸ الی ۹ نفر بر اثر کرونا در آذربایجان شرقی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از شناسایی ۴۱۷ مورد مثبت کووید۱۹ در طول ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: متوسط فوتی‌های هفته گذشته روزانه 8 الی ۹ نفر بود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، دکتر صومی با اشاره به آخرین آمار ابتلا به کرونا تا شامگاه دیروز مجموع کل مبتلایان به ویروس کرونا را در آذربایجان شرقی ۱۸۶۶۷ نفر عنوان کرده  و گفت:  ابتلای قطعی این تعداد به کرونا با تست پی سی آر تایید شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ، با بیان اینکه ۵۰ درصد مبتلایان و ۱۰ درصد فوتی‌ها زیر ۵۰ سال هستند افزود: متوسط سن مبتلایان به بیماری کرونا ۵۲ سال و متوسط سن فوتی‌های این بیماری ۷۲ سال  می باشد .

وی گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده و ۱۱۴ نفر نیز ترخیص شده‌اند که آمار نشان می‌دهد تعداد بستری‌ها نسبت به تعداد ترخیص شده‌ها بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد : هم اکنون ۱۸۵ بیمار در بخش آی سی یو بستری بوده و ۱۱۱ نفر نیز با استفاده از دستگاه تهویه مکانیکی تنفس می‌کنند،و تعداد کل بیماران که در بیمارستان‌های استان بستری می باشند  ۷۳۳ نفر است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش برگزاری مجالس عروسی و عزا در افزایش آمار مبتلایان، اظهار کرد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد هر جا که مردم در جاهای غیر ضروری مانند مجالس عزا و عروسی شرکت کرده و یا مراسم عزا را به صورت غیر قانونی در مساجد، حسینیه‌ها و خانه‌ها برگزار کرده‌اند، تعداد مبتلایان افزایش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تشریح آخرین وضعیت شهرستانهای آذربایجان شرقی، گفت: شهرستان‌های اهر، بناب، هریس، چاراویماق، میانه و تبریز به ترتیب بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا را دارند.

دکتر صومی با تاکید بر ضرورت رعایت بهداشت فردی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تاکید کرد: گذاشتن ماسک در جیب مانند این است که در جلسه امتحان سوالات را به‌دلیل قرار داشتن خودکار در جیبمان جواب ندهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک آن هم به طور صحیح بسیار موثر بوده و قرار دادن آن در جیب یا کیف زمینه را برای آلوده کردن آن فراهم می‌کند.

وی گفت: از خیل عظیمی از مردم که توصیه‌ها را رعایت می‌کنند، قدردانی می‌کنم، اگر آنان رعایت نمی‌کردند، وضعیت بدتر بود.

دکتر صومی با بیان اینکه کمپینی باعنوان من ماسک می زنم به راه افتاده است و مقام معظم رهبری نیز در این خصوص فرمودند: در مکانهایی که ازدیاد جمعیت وجود دارد من هم حتما ماسک می زنم افزود : وظیفه ما آگاهی دادن به مردم بوده و مردم نیز باید در خصوص رعایت نکات بهداشتی نظارت عام داشته باشند .

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز