مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی:

انتقال آب ارس راه نجات تنش آبی تبریز/ صرفه جویی نکنیم قطعی ها ادامه دارد

۱۳۹۹/۰۴/۱۹ - ۱۴:۲۷:۰۷
کد خبر: ۱۰۲۶۹۷۶
انتقال آب ارس راه نجات تنش آبی تبریز/ صرفه جویی نکنیم قطعی ها ادامه دارد
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به تنش آبی در شهرستان تبریز گفت: تنها راه بلند مدتی که می تواند تبریز را از این وضعیت نجات دهد انتقال آب ارس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علیرضا ایمانلو در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آب تبریز از زرینه‌رود ،چاه‌ها و سد نهند تامین می‌شود و در حال حاضر برای گذر از وضعیت فعلی نیازمند تعریف منابع آبی جدید هستیم.

وی با درخواست از مردم برای صرفه جویی در مصرف آب گفت: متوسط مصرف هر فرد در حال حاضر به 250 لیتر رسیده است در صورتی که استاندارد مصرف 150 لیتر است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب  آذربایجان‌شرقی با اشاره به تمهیدات صورت گرفته در طی سال های گذشته به منظور رفع مشکل کم آبی گفت: مردم نقش اصلی را در این بین بر عهده دارند و تنها با ده درصد صرفه جویی می توانیم مشکل قطعی آب را رفع کنیم، دز غیر این صورت قطعی ها ادامه دار خواهد بود.

ایمانلو از افزایش ۳۷ درصدی مصرف آب همزمان با شیوع کرونا خبر داد و گفت: در هر شست‌وشوی ۲۰ ثانیه‌ای دست ۶ لیتر آب هدر می‌رود که باید با فرهنگ مصرف، میزان مصرف را کنترل کنیم.

وی با اشاره به استفاده بیش از بیش از 80 درصد از آبهای زیر زمینی گفت: این حجم از برداشت، منجر به نشست زمین می شود و به دلیل نشست زمین، بارش باران به منابع زیرزمینی نمی رود و آب‌های زیرزمینی به شدت کاهش یافته و محدود می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز