استاندار در دیدار با سفیر ایران در آذربایجان:

آذربایجان شرقی آماده نقش‌آفرینی در توسعه روابط با کشورهای همسایه است

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۰۷:۳۵:۵۲
کد خبر: ۱۰۳۳۹۹۰
آذربایجان شرقی آماده نقش‌آفرینی در توسعه روابط با کشورهای همسایه است
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر افزایش مراودات اقتصادی کشورمان با جمهوری آذربایجان، گفت: استان آذربایجان شرقی در راستای مأموریت ملی و رسالت منطقه‌ای، آماده نقش‌آفرینی در روند توسعه همکاری با کشورهای همسایه است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در دیدار سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان، با اشاره به روابط حسنه ایران با کشورهای همسایه، گفت: پیوندهای تاریخی، فرهنگی و دینی ایران و آذربایجان اقتضا می‌کند که سطح روابط روز به روز بیشتر شود که خوشبختانه در این زمینه ریل‌گذاری خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به نقش محوری تبریز و آذربایجان شرقی در روابط میان ایران و آذربایجان، گفت: آماده‌ایم هم بر اساس مأموریت‌های ملی که از سوی رئیس جمهور به استان‌های مرزی واگذار شده و هم بر اساس رسالت منطقه‌ای، در توسعه روابط دو کشور نقش فعال داشته باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه روند مناسبات ایران و آذربایجان رو به گسترش است، افزود: در حال حاضر سهم ایران از واردات جمهوری آذربایجان کمتر از دو درصد است؛ در حالی که کشور ما قابلیت‌های زیادی دارد و باید برای افزایش سطح مبادلات تلاش کنیم.

وی با اشاره به حضور سرمایه‌گذارانی از تبریز در جمهوری آذربایجان، گفت: به نحو متقابل آماده‌ایم تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان را در اختیار سرمایه‌گذاران آذری قرار دهیم.

پورمحمدی با اشاره به زمینه‌های مناسب همکاری بین آذربایجان شرقی و جمهوری آذربایجان، گفت: همکاری در زمینه مبادلات بانکی، پروژه‌های زیرساختی نظیر جاده و راه‌آهن و روابط علمی و دانشگاهی می‌تواند موجب توسعه ارتباطات و افزایش سطح مبادلات شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با آرزوی توفیق برای سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان، ابراز امیدواری کرد در دوره مسئولیت وی، شاهد تقویت مناسبات ایران و آذربایجان در حوزه‌های مختلف باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز