«تبریزلی»؛ گذر از روش‌های سنتی به سوی شهر هوشمند

۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۰۹:۱۹:۱۸
کد خبر: ۱۰۳۵۸۰۱
«تبریزلی»؛ گذر از روش‌های سنتی به سوی شهر هوشمند
سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز از راه اندازی سامانه و اپلیکیشن «تبریزلی» در راستای گذر از روش‌های سنتی به سوی روش‌های هوشمندانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی طوماری  اظهار داشت: شرایطی که امروز در اثر ویروس کرونا در تمامی دنیا حاکم شده است، تغییر در رویکردهای گذشته را ایجاب می کند به طوری که برای مدیریت شهر و خدمات شهری از حالت سنتی به مکانیزه و هوشمند تغییر مسیر دهیم.

او با اشاره به ویژگی های اپلیکیشن «تبریزلی» تصریح کرد: در سطح کشور اپلیکیشن‌های گوناگونی برای ارائه خدمات شهری وجود دارد که هر یک از آنها به صورت پراکنده فعالیت می‌کنند ولی وجه تمایز «تبریزلی» با دیگر سامانه‌ها در این است که بستری برای ارائه خدمات شهرداری و شهر فراهم می کند.

طوماری افزود: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز با توجه به شرایط کنونی حاصل از کرونا، مصمم به تهیه سامانه ای جهت ارائه تمام خدمات شهری و شهرداری شد چرا که تبریزلی پتانسیل این را دارد در آینده توسعه یافته و تمام اتفاقات و سرویس‌های خدمات‌دهی در شهر، در بستر سامانه تبریزلی گردآوری شود.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز تاکید کرد: در حال حاضر بخشی از خدمات سامانه تبریزلی آماده ارائه به شهروندان تبریزی است و شهروندان عزیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

طوماری ادامه داد: ۵ هزار تاکسی به سرویس QR code مجهز شده که شهروندان با اسکن بارکد می توانند هزینه خود را پرداخت کنند. همچنین در برخی رستوران‌ها و خبازی‌ها نیز این بستر فراهم شده و QR code نصب شده است و شهروندان می‌توانند پرداخت‌های خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

او سامانه «تبریزلی» را گامی مهم در راستای هوشمندسازی دانست و گفت: امیدواریم با این اقدام طی چند سال آتی گامی موثر و اثربخش برای هوشمندسازی شهر تبریز برداشته شود.

به گفته سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز، پیش بینی و چشم انداز تعیین شده برای «تبریزلی» این است که تمام خدمات شهری به مرور زمان به صورت منفرد جهت بهره مندی شهروندان به این سامانه متصل شود.

طوماری تاکید کرد: ارائه سرویس ها و خدمات مرتبط با شهرداری تبریز در اولویت ما بوده به طوری که بستر استفاده شهروندان از تمام خدماتی که در شهرداری تبریز ارائه می شود برای شهروندان فراهم شود. پس از آن خدمات رسانه‌ای، بیمه، گردشگری، نقشه‌های شهری، بانکی، سرویس‌های آموزشی و فرهنگی و تمام سرویس هایی که هدر شهر رخ می‌دهد در این سامانه پیش بینی شده است.

او با بیان اینکه برند تبریزلی توسط شهرداری تبریز ثبت شده است یادآور شد: بدون شک ارائه تمام این موارد در کوتاه مدت امکانپذیر نیست و با برنامه و به مرور زمان تمام این خدمات در بستر تبریزلی جای می‌گیرند.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز این سامانه را برای تسهیل در امور شهروندان و اجتناب از شیوع ویروس کرونا اثربخش دانست و گفت: شرایط عصر کنونی و توسعه شهرنشینی و اتفاقاتی که در شهر رخ می دهد، شرایط زندگی گذشته را تغییر داده و به شرایطی پیچیده و مهم تبدیل کرده است به طوری که در کلانشهری مثل تبریز با وسعت و جمعیت فعلی، اداره امور شهری با روش‌ها و ابزارهای گذشته امکانپذیر نیست و یا به اندازه ای دشوار است شرایط بهره مندی از این خدمات را دشوار می کند.

طوماری در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان تبریزی با مراجعه به درگاه های الکترونیکی http://tabrizliapp.ir و https://www.tabriz.ir و یا ارسال عدد ۱۵ به شماره ۱۰۰۰۰۳۶  می توانند لینک اپلیکیشن «تبریزلی» را دریافت کنند.

 

نظر شما