استاندار آذربایجان شرقی:

رویکرد جدید قوه قضائیه ، امید مردم برای مبارزه با مفسدان را بیشتر کرده است

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۰۷:۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۰۳۶۳۰۲
رویکرد جدید قوه قضائیه ، امید مردم برای مبارزه با مفسدان 
را بیشتر کرده است
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه رویکرد جدید قوه قضائیه در مبارزه با فساد، امید مردم برای مبارزه با مفسدان را بیشتر کرده، گفت: برخورد قاطع با مفسدان درون‌سازمانی نیز از جمله مولفه‌هایی است که نویدبخش مبارزه قاطع با خائنان به مردم و انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در دیدار رئیس و اعضای هیأت مدیره مرکز وکلای دادگستری استان، افزود: فعالیت نهادهای حقوقی باید به استقرار هرچه بیشتر عدالت و مبارزه با ظلم و فساد در جامعه منجر شود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: سواد جامعه نسبت به اطلاعات حقوقی، بسیار اندک است و انتظار داریم نهادهایی مانند مرکز وکلای قوه قضائیه برای افزایش اطلاعات حقوقی مردم و آشنایی شهروندان با حقوق و تکالیف خود اهتمام جدی داشته باشند.

وی با تبیین شاخصه‌های بین‌المللی سواد در دوره‌های مختلف زمانی، افزود: آشنایی اقشار مختلف جامعه با علم حقوق و انجام تکالیف و تعهدات خود نسبت به دیگران، یکی از جدیدترین شاخصه‌های باسوادی در دنیا محسوب می‌شود.

وی خواستار افزایش فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای برای آشنایی عموم مردم با نهاد وکالت و علم حقوق شد و گفت: دستگاه‌های مختلف نهایت همکاری خود را برای تحقق این مهم داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از مردم خواست به وکلای بدون پروانه اعتماد نکنند و گفت: برای جلوگیری از مشکلات حقوقی، باید فعالیت وکلا در جامعه، سامان‌دهی شده و هر فارغ‌التحصیل رشته حقوق، از عنوان وکیل برای خود استفاده نکند.

 

وی بر سخت‌گیری در سنجش صلاحیت علمی وکلا و آسیب‌شناسی مشکلات موجود در این حوزه نیز تاکید کرد و افزود: نظارت بر فعالیت وکلا و برخورد با متخلفان، از جمله موضوعاتی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا روز به روز شاهد استقبال مردم از مراجعه به وکلای متخصص و متعهد باشیم.

رئیس مرکز وکلای دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌های این مجموعه، افزود: بیش از یک هزار و 400 نفر از وکلای استان، عضو مرکز وکلا هستند.

علی آقاپور افزود: مرکز وکلای دادگستری استان، آمادگی خود را برای همکاری هرچه بیشتر با دستگاه های اجرایی و سازمان های دولتی برای جلوگیری از تضییع بیت المال و همچنین حمایت از افراد نیازمند و بی بضاعت اعلام می کند.

 

نظر شما