توزیع بسته‌های معیشتی مرحله دوم طرح «سفره مهربانی» آغاز شد

۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۰۸:۰۱:۰۳
کد خبر: ۱۰۳۸۰۵۷
توزیع بسته‌های معیشتی مرحله دوم طرح «سفره مهربانی» آغاز شد
توزیع بسته‌های معیشتی مرحله دوم طرح «سفره مهربانی» آغاز شد. تعداد و کیفیت اقلام بسته‌های معیشتی در مرحله دوم اجرای طرح «سفره مهربانی» افزایش یافته و در این مرحله، تعداد بسته‌های معیشتی به ۱۰۰ بسته رسیده است و هر بسته معیشتی شامل ۵ کیلو برنج ایرانی، ۳ بسته ماکارونی، ۱ عدد روغن مایع ، ۱ کیلوگرم گوشت گوسفندی و ۱ عدد رب، بروشور آموزشی، محلول ضدعفونی دست و یک بسته ماسک است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، توزیع بسته‌های معیشتی مرحله دوم طرح «سفره مهربانی» با حضور و بازدید دکتر محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دکتر مهدی نظری، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، در ستاد دانشجویی مقابله با کرونای دانشگاه آغاز شد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این بازدید که در فضایی صمیمی انجام گرفت، از زحمات و فعالیت های ستاد دانشجویی مقابله با کرونا و بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در زمینه تولید اقلام حفاظت فردی و  تهیه و توزیع بسته های معیشتی برای نیازمندان جامعه در راستای رزمایش مواسات قدردانی نمود. 

دکتر محمدحسین صومی با اشاره به سخن شهید بهشتی که دانشجو را موذن جامعه معرفی کرده است، ادامه داد: وقتی دانشجویان موذن جامعه معرفی می شوند، خود بایستی عامل به برپایی نماز باشد و به آنچه می گوید، در رفتار و عمل، پای بند باشد.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان وظیفه دارند مردمان نیازمند کمک مومنانه را شناسایی کنند، افزود: البته دانشجویان باید این نقصان ها را به اطلاع عموم جامعه برسانند و خود نیز در جهت زدودن این نقص ها، گام بردارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه تعدادی از دانشجویان این دانشگاه در چند وقت اخیر با پوشش کامل تجهیزات پزشکی در معابر و خیابان های شهر حضور می یابند، اظهار کرد: این دانشجویان، توصیه های بهداشتی مقابله با کرونا را به سمع و نظر مردم می رسانند تا آگاهی در مورد رعایت اصول بهداشتی برای کاهش پیشگیری از کرونا افزایش یابد و همراهی مردم با نظام سلامت در جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا فراهم آید. 

دکتر صومی در ادامه سخنانش طرح «سفره مهربانی»  را حرکتی ارزشمند دانست که عموما  با اتکا به حمایت های مادی دانشجویان انجام می گیرد و ادامه داد: مطمئن هستم که این ۱۰۰ بسته معیشتی در مرحله دوم طرح «سفره مهربانی» به دست نیازمندان واقعی خواهد رسید. 

وی، دانشجویان را عناصر آگاه و متعهد به مسئولیت های اجتماعی معرفی  و به تقسیم بندی دانشگاه ها بر اساس چهار نسل اشاره کرد و افزود: دانشگاه ها بر این اساس به ترتیب در نسل های آموزشی، پژوهشی، دانش بنیان و با مسولیت اجتماعی تعریف شده اند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه دانشگاه های علوم پزشکی در کشور به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی نیز می پردازند، گفت: عملا شاهد هستیم که دانشگاه علوم پزشکی در کشور ما به نوعی دانشگاه های با مسئولیت اجتماعی هستند. 

دکتر صومی با اشاره به اینکه حتی نگاه جامعه به دانشگاه های علوم پزشکی، نگاهی با مسئولیت اجتماعی است، ادامه داد: در روزهای نخست شیوع کرونا که کمبود مواد ضدعفونی کننده در سطح جامعه مطرح شد، دانشجویان دانشگاه با همت و پشتکار وارد عرصه تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده شدند و بخش ها از نیازها را برطرف کردند. 

وی، زمان تحصیل در دانشگاه را فرصتی برای مسئولیت پذیری اجتماعی دانشجویان معرفی کرد و افزود: پرورش دانشجویان با مسئولیت اجتماعی، دانشگاه ها را به سمت دانشگاه های نسل چهارم سوق می دهد. 

در ادامه این مراسم، دبیر ستاد دانشجویی مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز  به ارائه گزارشی از فعالیت های این ستاد در زمینه طرح «سفره مهربانی»  پرداخت. 

محمدحسین ملتجائی با اشاره به اینکه این ستاد با همکاری بسیج دانشجویی در راستای رزمایش «کمک مومنانه»، در حال اجرای مرحله دوم طرح «سفره مهربانی» در آستانه عید قربان است، ادامه داد: هدف از اجرای این طرح، اطعام نیازمندان متاثر از ویروس منحوس کرونا در شهر تبریز است و در اجرای این طرح کانون خیریه دانشجویی چتر سبز و مرکز نیکوکاری شهید باکری نیز مشارکت می کنند.

وی با بیان اینکه منابع مالی این طرح در دور دوم مانند دور نخست  از کمک های نقدی که به دنبال انتشار فراخوانی در حساب کانون خیریه چتر سبز واریز شده اند، تهیه و فراهم شده است، افزود: در مرحله دوم نیز کمک های نقدی توسط دانشجویان و برخی اساتید دانشگاه اهدا شده است. 

دبیر ستاد دانشجویی مقابله با کرونای دانشگاه به افزایش تعداد و نیز کیفیت اقلام بسته های معیشتی در مرحله دوم  اجرای طرح «سفره مهربانی» اشاره کرد و اظهار کرد: در این مرحله، تعداد بسته های معیشتی به ۱۰۰ بسته افزایش یافته است و هر بسته  معیشتی  شامل ۵ کیلو برنج ایرانی، ۳ بسته ماکارونی، ۱ عدد روغن مایع ،  ۱ کیلوگرم  گوشت گوسفندی و ۱ عدد رب است.

محمدحسین ملتجائی با اشاره به اینکه بروشور آموزشی، محلول ضدعفونی دست و یک بسته ماسک که از تولیدات کارگاه ستاد دانشجویی مقابله با کرونای دانشگاه است در کنار این اقلام غذایی اهدا می گردد، ادامه داد: دکتر صومی نیز در این بازدید، برای هر بسته معیشتی، کمک نقدی یک میلیون ریالی به صورت کارت هدیه از حساب شخصی خود اهداء نمود و در مجموع یکصد میلیون ریال به صورت نقدی و از حساب شخصی به این طرح کمک کرد.

وی از توزیع این بسته های معیشتی در کوتاه ترین فرصت و به صورت شبانه خبر داد و افزود: شناسایی افراد نیازمند توسط کانون خیریه چتر سبز و مرکز نیکوکاری شهید باکری صورت گرفته است. 

دبیر ستاد دانشجویی مقابله با کرونای دانشگاه  در بخش پایانی سخنانش به فعالیت کانال اطلاع رسانی و صفحه اینستاگرامی ستاد دانشجویی مقابله با کرونا به نشانی  @Corona_TBZMED  اشاره کرد و گفت: علاقه مندان برای اطلاع از جزئیات فعالیت‌های این ستاد می توانند به این صفحات در فضای مجازی مراجعه کنند. همچنین در زمان انتشار فراخوان دور سوم اجرای طرح «سفره مهربانی» می توانند کمک های نقدی خود را به حساب کانون خیریه چترسبز واریز کنند. 

 

نظر شما