آیا رعایت پروتکل های بهداشتی در کاهش ابتلا به کرونا موثر بوده است؟

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۱۳:۲۹:۱۶
کد خبر: ۱۰۴۰۱۰۴
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با بیان اینکه برآوردها نشان می‌دهد که 80 درصد پروتکل‌های بهداشتی در فضاهای عمومی رعایت می‌شود، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأثیر چشمگیری در کاهش میزان ابتلا و فوت ناشی از این بیماری داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدحسین صومی در بیست و چهارمین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، با اشاره به تاثیر رعایت پروتکل های بهداشتی در کاهش ابتلا به کرونا گفت: آمار مبتلایان و فوتی‌ها در هفته جاری نسبت به هفته گذشته کاهش داشته است.

وی با اشاره به میانگین سن ابتلا به کرونا در استان، 52 سال و میانگین فوت، 69 سال است، گفت: سیر بیماری به سمت سنین بالاست که از نظر ما یک تهدید محسوب می‌شود و می‌تواند آمار فوتی‌ها را افزایش دهد.

صومی اظهار داشت: شانس ابتلا به کرونا در مردان و زنان تقریباً یکسان است، اما درصد فوت در مردان بیشتر است و از نظر سنی نیز همچنان افراد مسن بالای 60 سال، بیشترین میزان ابتلای گزارش‌شده و فوت را دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم ماه محرم تأکید کرد و گفت: برای برگزاری کنکور هم آماده‌ایم همه امکانات دانشگاه را برای تأمین آرامش روانی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان در اختیار دستگاه‌های مسئول قرار دهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز