پیام تسلیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در پی درگذشت فخرالذاکرین حاج فیروز زیرک‌کار

۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۰۹:۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۰۴۱۷۸۳
پیام تسلیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در پی درگذشت فخرالذاکرین حاج فیروز زیرک‌کار
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در پیامی درگذشت فخر الذاکرین "حاج فیروز زیرک‌کار" را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،در متن پیام "محمد محمدپور" آمده است:

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

"خبر درگذشت مداح عالیقدر بارگاه همایونی حضرات معصومین (ع) و بلبل خوش‌الحان باغ حسینی – حاج فیروز زیرک‌کار -  موجب اندوه و تاثر فراوان گردید .

بی‌گمان با فقدان وی که عشق به ائمه‌ی معصومین (ع) در جان و دلش ریشه دوانده و چون طوبی قد کشیده بود و ثمرات آن قاطبه‌ی مداحان فرهیخته‌ای است که این استاد معظم در طول عمر گران‌مایه‌ی خویش چون گوهری در صدف مهر و لطف خویش پرورانده، آذربایجان‌شرقی یکی از چهره‌های خدمتگذار و اندیشمند خود در حوزه‌‌ی مدح و ذکر اهل بیت‌(ع) را از دست داد.

زنده یاد فخر الذاکرین از مادحان معاصر ایران زمین بود که صوت حزین و دلنشین او فراتر از مرزهای جغرافیایی  در جان و دل عاشقان ائمه معصومین (ع)  چون چشمه‌ی زلال و تپنده می‌جوشد و با هر ذکر یا حسین (ع) او از دیده‌ها جاری می‌شود.

وی مداحی ساحر بیان، عاشقی دلسوخته و عارفی روشن ضمیر بود؛ و عمر خویش را در آستانه‌ی تبلیغ و ترویج شعائر دینی و آئینی و مناجات‌های حضرات معصومین (علیهم‌السلام) سپری کرده و  به برکت معنوی آن گوهرهای ناب تربیتی، خود غوّاص بحر بیکران معارف الهی گردیده بود.

درگذشت این شخصیت نام‌آور عرصه‌ی مدح حضرات معصومین (ع) ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای استان و کشور محسوب می‌شود.

این جانب، مصیبت وارده درگذشت ایشان را به عموم مردم ایران، آذربایجان و جامعه مداحان و خانواده‌ی معزز ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم مغفرت و علو مرتبت مسالت می نمایم" .

 

نظر شما