برگزاری مانور امداد و نجات دریایی در دریاچه ارومیه

۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۰۸:۴۰:۲۲
کد خبر: ۱۰۴۷۴۲۷
برگزاری مانور امداد و نجات دریایی در دریاچه ارومیه
مانور امداد و نجات دریایی با شرکت تیم های هلال احمر و مدیریت بحران استانداری و فرمانداری اسکو و سایر دستگاههای امدادی در دریاچه ارومیه محدوده پل شهید کلانتری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، در این مانور با فرض گرفتاری ۲ نفر از هموطنان در  دریاچه ارومیه با اعلام نیروی پلیس راهور  بلافاصله تیم های امدادی از هلال احمر و نیروی انتظامی با قایق به محل حادثه اعزام شدند و از طرفی نیروهای اورژانس و آتش نشانی در ساحل دریاچه استقرار یافتند .

تیم های اعزامی ضمن جستجوی دریاچه در نهایت مصدومین را در ۵ کیلومتری ساحل مشرف به پل شهید کلانتری یافتند .

 نجاتگران با رها سازی مصدومین که ۲ نفر بودند  اقدام به انجام کمکهای اولیه و احیای قلبی و ریوی کرده و بعد از تثبیت مصدومین آنها را به ساحل منتقل و در ساحل با استفاده از خودروی آرگوی هلال احمر  به آمبولانس اورژانس تحویل و جهت ادامه درمان به نزدیکترین مرکز درمانی منتقل گردید .

 در این مانور که با محوریت جمعیت هلال احمر برگزارگردید تیم هایی از معاونت امداد ونجات هلال احمر استان ، مدیریت بحران استان ، فرمانداری اسکو  ، بخشداری مرکزی بخشداری  ایلخچی، نیروی انتظامی ،تیم امدادی پایگاه امداد جاده ای گمیچی و هلال احمر اسکو ،  سپاه ، آتش نشانی ، اورژانس، دهیاری های  گمیچی و آق گنبد و سرای ، محیط زیست ، راه و شهرسازی و شهرداری سهند و شهرداری ایلخچی و پلیس راهور مشارکت داشتند .

گفتنی است ، در این مانور تیم های هلال احمر با بهره گیری از ۲ فروند قایق امدادی ، ۱ دستگاه خودرو آرگو ، ۲ دستگاه آمبولانس ، ۲ دستگاه خودرو نجات  و یکدستگاه تویوتا وانت بهمراه  ۳۵ از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر مشارکت داشتند

 

نظر شما