حسینه تاریخی حصار بوعلی تهران؛ 

میزبان شاعران و مداحان تبریزی

۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۲:۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۷۵۸۱
میزبان شاعران و مداحان تبریزی
 مدیر گروه مذهبی فرهنگی آئینه از اجرای برنامه مشترک شاعران و مداحان حسینی آذری زبان با عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در حسینه تاریخی حصار بوعلی تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،  حسین باهر با اشاره به برنامه های تکیه محرم گفت: این برنامه مشترک و حضور شاعران و مداحان حسینی آذری زبان در حسینیه تاریخی تهران در قالب برنامه های تکیه محرم برگزار شده و مجالی برای تبلور بخشی ارادت مردم این خطه به ساحت قدسی حضرت سیدالشهداست که به رغم بعد مکانی، اصالت و تبار خاصه تبریزی بودن خود را حفظ می کند.

وی با اشاره به قدمت تاریخی تکیه تاریخی حصار بوعلی اظهار داشت: تکیه تاریخی حصار بوعلی تهران، در یکی از قدیمی ترین محلات تهران واقع شده و شکل‌گیری این تکیه، به دوران قاجار برمی‌گردد و با توجه به بافت فرهنگی و مذهبی آن و این محله، تکیه محرم تلاش کرده تا پیوندی میان آیین و سنت های عزاداری آذری ها و فرهنگ و تاریخ بزند.

باهر در ادامه یادآور شد: گروه فرهنگی مذهبی آئینه سعی بر آن داشته تا برنامه تکیه رمضان را محدود به جغرافیای خاصی نکند و همدلی عاشقان حسینی و عرض ارادت آذری زبان ها را با همصدایی با عاشقان حسینی دیگر شهرها گسترش دهد.

مدیر گروه فرهنگی مذهبی آئینه با اشاره به برنامه های اجرا شده در این حسینی تاریخی گفت: تکیه محرم با حضور شاعران، مداحان و نوحه سرایان در تکیه حصار بوعلی تهران اقدام به اجرا و تولید ویژه برنامه شب های محرم کرد که برنامه ضبط شده آنها از مجرای رسانه های الکترونیکی و صفحات مجازی در ایام دهه محرم در اختیار عموم عاشقان حضرت سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین قرار خواهد گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز