با اقدام شهرداری تبریز؛

پارک خلاقیت کودکان در تبریز احداث می شود

۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۰۹:۴۶:۳۶
کد خبر: ۱۰۵۰۳۹۲
پارک خلاقیت کودکان در تبریز احداث می شود
شهردار تبریز از اختصاص یکی از سالن‌های پارک باغشمال به کودکان و پارک خلاقیت و مهارت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ایرج شهین‌باهر در جلسه شورای اجرایی شهر دوستدار کودک با اعلام این خبر گفت: با اختصاص یک سالن به کودکان تلاش می‌کنیم که نظرات بهره‌برداران این پارک و کارشناسان حوزه کودک را در دستور کار قرار بدهیم و از دیدگاه‌های آنان د ر راحی و ساخت این پارک بهره‌مند شویم.

او با اشاره به ضرورت رفع موانع و نواقص طرح شهر دوستدار کودک اظهار داشت: ما در حوزه‌ وظایف تخصصی نیز با کلی ضعف و نواقص روبرو هستیم که باید راهکاری برای آنها تعریف کنیم؛ برای مثال نه تنها در تبریز بلکه در کل ایران مهدکودکی تخصصی برای کودکان استثنایی نداریم.

شهردار تبریز بستر اجتماعی شهر را آماده طرح شهر دوستدار کودک ندانسته و عنوان کرد: سازمان سیما و منظر چندین المان مرتبط با کودکان در سطح شهر نصب کرده است، اما واکنش‌ها نشان داد که در کلیت جامعه نسبت به حوزه کودک بی توجهی وجود دارد.

او با اشاره به بهره‌مندی از تجربیات کشورهای توسعه‌یافته شهرهای موفق ایران در حوزه کودک نیز گفت: در کنار بهره‌گیری از تجربیات موفق دیگران، آموزش صحیح و اصولی به کودکان و در کل جامعه، می‌تواند کلی از هزینه‌های مدیریت شهری را کاهش دهد.

ایرج شهین‌باهر شیوه آموزشی کشورهای توسعه‌یافته را بازی‌محوری دانسته و خاطر نشان کرد: بیشترین محور آموزشی در کشورهای توسعه یافته مبتنی بر بازی است، یعنی کاری که ما صد سال پیش در ایران انجام می‌دادیم.

او اضافه‌ کرد: توسعه یافتگی تبریز در حوزه فرهنگی به این دلیل است که از گذشته فرهنگ اشتراک تجربیات را یاد گرفته‌ایم و در این زمینه می‌توانیم با احیای بازی‌های بومی و سبک آموزشی آنها را در دستور کار قرار بدهیم.

شهردار تبریز با ارائه پیشنهادی در زمینه تشکیل کمیته اجرایی شورای شهر دوستدار گفت: تشکیل کمیته ای با فعالیت و پیگیری مستمر می‌تواند بسیاری از موانع، نواقصات، دغدغه‌های کارشناسان در حوزه‌های مختلف را پیدا و رفع کند.

او تأکید کرد: هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط، تعامل با سازمان‌های مردم‌نهاد، پیگری بودجه مصوب برای شهر دوستدار کودک و هزینه‌کرد آن، دعوت از شهرداران و مدیران و طرح دغدغه‌های خود، افزایش بودجه برای سال بعد، آموزش کودکان، الزام شورای شهر به تصویب بودجه شهر دوستدار کودک، پیگیری استانداردسازی پارک‌ها، پیگیری موضوعات مرتبط با کودکان کار، بدسرپرست، بی‌سرپرست، تقدیر از فعالین حوزه کودک، خیرین حوزه کودک، می‌تواند دستور جلسات و موضوعاتی کمیته اجرائی شهر دوستدار کودک برای پیگیری باشد.

ایرج‌شهین باهر یادآور شد: سال گذشته طبق تفاهم‌نامه‌ای که با آموزش و پرورش داشتیم اقدام به شناسایی یک هزار کودک بی‌بضاعت کرده و هزینه‌هاط ورزشی آنها را به میزان نگهر نفر 500 هزار نفر متقبل شدیم که در نهایت از این جمع، یک نفر عنوان قهرمانی آسیا را بدست آورد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز