استاندار آذربایجان شرقی:

مدیریت استان از فعالیت نهادهای حقوقی غیردولتی حمایت می‌کند

۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۱۳:۴۰:۲۰
کد خبر: ۱۰۵۴۴۲۳
مدیریت استان از فعالیت نهادهای حقوقی غیردولتی حمایت می‌کند
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه آشنایی با حقوق فردی و اجتماعی، معیار سواد در دنیای امروزی است، افزود: نهادها و مجموعه‌های حقوقی غیردولتی باید با ارائه خدمات مشاوره‌ای و حقوقی در این زمینه تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در دیدار اعضای هیأت مدیره مرکز کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی با وی، ارائه خدمات مشاوره حقوقی به مردم را زمینه کاهش تخلفات و اختلافات برشمرد و گفت: بهره‌مندی مردم از خدمات حقوقی و کارشناسی نهادهایی مانند مرکز کارشناسان رسمی دادگستری می‌تواند از بروز بسیاری از دعاوی در محاکم قضایی پیشگیری کند.

وی افزود: با توجه به این موضوع، ایجاد و فعالیت نهادها و مجموعه‌های حقوقی اقدام ارزشمندی است و مدیریت اجرایی استان نیز از این مجموعه‌ها بویژه سازمان‌های غیردولتی حمایت می‌کند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر معرفی ظرفیت‌های مرکز کارشناسان رسمی دادگستری از طریق اقدامات ابتکاری و نوآورانه تأکید کرد و گفت: مردم باید با مزیت‌های چنین نهادهایی آشنا شوند.

رئیس هیأت مدیره مرکز کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی هم در این دیدار با اشاره به اینکه این مرکز از سال 1379 فعالیت می‌کند، گفت: تاکنون 850 کارشناس در 45 رشته و 450 عنوان صلاحیت، از این مرکز پروانه رسمی کارشناسی دریافت کرده‌اند و مرکز آذربایجان شرقی از نظر تعداد کارشناس رتبه دوم کشور را دارد.

اسماعیل عبدالهی با بیان اینکه جذب کارشناس در این مرکز زیر نظر مستقیم قوه قضائیه صورت می‌گیرد، افزود: کارشناسان رسمی دادگستری با اظهارنظر تخصصی و کارشناسی خود زمینه‌ساز استیفای حق در محاکم قضایی هستند و انتظار می‌رود که قبل از انعقاد قراردادها و ایجاد دعاوی از نظرات آنان استفاده شود.

سایر اعضای هیأت مدیره مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان نیز در این جلسه نظرات خود را درخصوص مسائل و مشکلات مختلف این مرکز بیان کردند.

 

نظر شما