در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز صورت گرفت؛

بررسی نحوه توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی

۱۳۹۹/۰۶/۲۲ - ۱۰:۵۰:۲۱
کد خبر: ۱۰۵۷۱۶۰
بررسی نحوه توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی
جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز با موضوع بررسی نحوه توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، در این خصوص فرج محمد قلیزاده، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز گفت: تلاش‌هایی در جهت ترویج کتاب و کتابخوانی در سال جاری باید صورت گیرد اما با توجه به اینکه در جریان آثار اقتصادی حاصل از پاندومی بیشترین صدمه را حوزه کتاب متحمل شده است.

قلیزاده ادامه داد: با توجه به ایجاد فضای مجازی این هجمه وجود داشت که کتاب به صورت فیزیکی حذف خواهد شد که خوشبختانه چندسالی است شاهد بازگشت کتاب های فیزیکی هستیم.

وی با بیان اینکه مشکل ما مشکل آموزشی و فرهنگی است گفت: کتاب باید در دسترس عموم باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهارداشت: متاسفانه کتابخوانی عموما در میان اقشار با درآمد متوسط شایع است و افراد با درآمد بالا عموما رغبتی به کتابخوانی ندارند.

قلیزاده در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در دنیا همه چیز با تبلیغات به خورد ما داده می شود. تبلیغات محیطی، تبلیغات در فضای مجازی، تبلیغات در رسانه های جمعی و ... میتواند کمک بزرگی بر ایجاد عادت کتابخوانی را شکل دهد.

شکور اکبرنژاد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر نیز گفت: مقرر کردیم کمیته هایی جهت کمک به حوزه های مختلف فرهنگی تشکیل شود از جمله این کمیته ها کیمته ورزشی، کمیته سلامت، کمیته خانه های تاریخی و ... می توان اشاره کرد.

محمد باقر بهشتی نیز با تذکر به اینکه  این جلسه برای نهایی شدن شیوه نامه فرهنگی تشکیل شده بود گفت:شهرداری لایحه حمایت از فعالان فرهنگی تهیه کرده و به شورا ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه باید از محل تبصره ۶ بودجه مصوب به لایحه تبدیل شود ادامه داد: ما برای فرهنگ متولی نداریم و نقش شهرداری باید بیشتر شود.

در ادامه سعید جلالی به عنوان فعال فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی، با برشماری برخی از مشکلات موجود در این حوزه، دیدگاه های خود را مبنی بر رفع این معضلات عنوان کرد.

همچنین در پایان شیوه نامه وسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی ارائه شد و مقرر شد تا تیم کارشناسی با بررسی این شیوه نامه نواقص احتمالی را رفع و در پایان برای تصویب در صحن علنی شورا ارائه دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز