شهردار تبریز خبر داد:

کلنگ‌زنی ۳ هکتار از باغ‌های لاله در فاز نخست

۱۳۹۹/۰۶/۲۳ - ۰۸:۳۷:۰۵
کد خبر: ۱۰۵۷۶۳۵
کلنگ‌زنی ۳ هکتار از باغ‌های لاله در فاز نخست
شهردار تبریز از کلنگ زنی سه هکتار از باغ های لاله در فاز نخست آن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،ایرج شهین باهر در بازدید از باغ‌های لاله با اشاره به اینکه احیای باغ شهر تبریز از اهداف شهرداری و شورای پنجم بوده، گفت: طی سال های گذشته باغهای تبریز در راستای توسعه، درآمد زایی و تغییر کاربری ها متاسفانه از بین رفته و تخریب شده اند که در شورای پنجم برنامه احیای باغ شهر تبریز در دستورکار قرار گرفته است.

او با تاکید بر اینکه در این دوره از شورا و شهرداری هیچ درخت و فضای سبزی از بین نرفته، اظهار داشت: در این دوره از مدیریت شهری اجازه هیچ گونه تغییر کاربری داده نشده و اگر جابه جایی درختان وجود داشته فضا و محل جدید آن را تامین کرده ایم.

ایرج شهین باهر به تکمیل چند پارک تا پایان ماه جاری در سطح شهر اشاره کرد و افزود: حدود ۴۰ پارک در دوره پنجم شورا احداث خواهد شد که این وسعت از فضای سبز در نوع خود رکورد قابل توجهی محسوب می شود.

او در ادامه سخنان خود به آغاز اجرای سه هکتار از باغات لاله در فاز نخست آن در آینده نزدیک اشاره کرد و اظهار داشت: این پروژه تا وسعت ۳۰ هکتار ادامه خواهد داشت و به صورت فاز بندی عملیاتی شده و تقدیم شهروندان محترم می شود.

ایرج شهین باهر همچنین با اشاره به اینکه جنوب غرب تبریز در حوزه فضای سبز ظرفیت توسعه بیش از این را داشته و از سوی دیگر به لحاظ صنعتی بودن ضروریست توجه ویژه ای به آن شود، اظهار امیدواری کرد که برای حفظ و نگهداری این باغات در این دوره و دوره های بعدی شهرداران تلاش کرده و همت بلندی برای توسعه این پروژه در دوره های بعدی نیز وجود داشته باشد.

شهردار تبریز تاکید کرد: توسعه سرانه فضای سبز، افزایش کیفیت زندگی شهروندان و توجه به سلامت آنها از مهمترین دغدغه های مدیریت شهری بوده و توسعه فضای سبز در این دوره بیش از فعالیت های عمرانی اهمیت داشته و مورد توجه قرار دارد.

در این بازدید شهرام دبیری رئیس شورای شهر تبریز، محمد علی سلیمی شهردار منطقه هفت، یعقوب غیور معاون خدمات شهری و اجرایی منطقه، نادر خیردوست معاون فنی عمرانی و صالحی مدیر املاک حضور داشته و به بررسی ابعاد مختلف باغات لاله پرداختند.

 

نظر شما