استاندار آذربایجان شرقی:

مهم‌ترین اصل در ارتقای ایمنی شهری، آموزش شهروندان است/ لزوم استفاده از روش‌های پیشرفته در حوزه ایمنی شهری

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۰۷:۳۰:۳۰
کد خبر: ۱۰۶۵۱۰۹
مهم‌ترین اصل در ارتقای ایمنی شهری، آموزش شهروندان است/ لزوم استفاده از روش‌های پیشرفته در حوزه ایمنی شهری
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر استفاده از روش‌های پیشرفته و روز دنیا برای ایمن‌سازی و پیشگیری از حوادث شهری، گفت: مهم‌ترین اصل در این زمینه، آموزش و ارتقای حس مسئولیت در بین شهروندان است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،  محمدرضا پورمحمدی در دیدار مدیرعامل و معاونان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با وی به مناسبت 7 مهر، روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی، گفت: عملکرد سازمان آتش‌نشانی در دو سال گذشته بی‌نظیر و شایسته قدردانی بوده است.

وی با اشاره به حادثه آتش‌سوزی بازار تاریخی تبریز در اردیبهشت سال 98، گفت: این حادثه با حضور به‌موقع و از خودگذشتگی آتش‌نشانان در کمتر از 5 ساعت مهار شد، در حالی که آتش‌سوزی قبلی در سال 88، در مدت 48 ساعت مهار شده بود.

پورمحمدی افزود: نصب شیرهای آتش‌نشانی که بعد از حادثه 88 نصب شده بود نیز در این زمینه تأثیرگذار بود و نشان داد که تقویت سیستم ایمنی تا چه اندازه می‌تواند از عمق حوادث بکاهد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه حوادثی مانند پلاسکو، ایکی‌قاپیلار و آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران باید مایه درس‌آموزی باشد، افزود: متأسفانه تا زمانی که حادثه‌ای اتفاق نیفتد موضوع ایمن‌سازی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به تراکم جمعیت تبریز و سکونت 45 درصد از جمعیت استان در این شهر، گفت: شهر تبریز هر لحظه آبستن حوادث مختلف است و موضوع ایمنی در این شهر اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

پورمحمدی اضافه کرد: ایمن‌سازی شهری نیازمند مطالعات عمیق درباره سیستم‌های ایمنی است که بر اساس آن می‌تواند متناسب با شرایط هر منطقه اقدام به ایجاد پایگاه و استقرار امکانات و تجهیزات مناسب کرد.

وی، تقویت سیستم‌های هشدار و پایش ایمنی در ساختمان‌ها و مراکز شهری را ضروری دانست و بر حمایت کامل مدیریت ارشد استان از سازمان آتش‌نشانی برای غربال‌گری ایمنی شهری تأکید کرد.

استاندار آذربایجان شرقی، آموزش را مهم‌ترین اصل در ارتقای ایمنی شهری دانست و گفت: تمام شهروندان باید نسبت به این امر احساس مسئولیت کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز هم در این دیدار تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر تبریز را 23 ایستگاه اعلام کرد و گفت: با توجه به جمعیت شهر تبریز، 40 ایستگاه برای این شهر لازم است.

علیرضا زبردست از اتخاذ رویکرد علمی در این سازمان خبر داد و گفت: بر این اساس سه کمیته فنی با حضور صاحب‌نظران دانشگاهی تشکیل شده است.

وی با اشاره به آغاز مطالعات ساخت ربات آتش‌نشان و پهپاد شناسایی حریق توسط دانشگاه‌های استان، گفت: طرح غربال‌گری ایمنی شهر تبریز را با همکاری دانشگاه‌ها شروع کرده‌ایم.

زبردست افزود: یکی از اقدامات مهم سازمان آتش‌نشانی، ارائه آموزش‌های متقابل با جمعیت هلال احمر است و در این راستا طرح هر آتش‌نشان یک امدادگر و هر امدادگر یک آتش‌نشان را اجرا کرده‌ایم.

وی همچنین از ارائه آموزش‌های شهروندی در حوزه آتش‌نشانی و ایمنی خبر داد و گفت: در این راستا به دنبال اجرای طرح همیار آتش‌نشان با همکاری مربیان سازمان بسیج دانش‌آموزی در مدارس هستیم.

در این دیدار با موافقت استاندار آذربایجان شرقی مقرر شد طرح غربال‌گری ایمنی شهر تبریز از ساختمان استانداری آذربایجان شرقی آغاز شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز