مدیرکل دفتر فنی استانداری آذربایجان شرقی:

آزادراه مراغه-هشترود تا سال ۱۴۰۲ قابل بهره‌برداری است

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۱۸:۵۴:۲۰
کد خبر: ۱۰۶۸۶۰۷
آزادراه مراغه-هشترود تا سال ۱۴۰۲ قابل بهره‌برداری است
مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک استانداری آذربایجان شرقی گفت: در صورت تامین اعتبارات و تقویت سرمایه گذاری، آزادراه مراغه- هشترود مستعد بهره برداری تا سال ۱۴۰۲ به طور کامل است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،رضا طوسی در بازدید از آزادراه مراغه- هشترود و طرح های عمران شهری مراغه، افزود: با وجود محدودیت های منابع دولتی، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) به عنوان سرمایه گذار و نیز پیمانکار توانایی لازم در تکمیل و تداوم این پروژه بزرگ ملی را دارد.

وی با اشاره به وضعیت عملیات اجرایی آزادراه مراغه- هشترود ادامه داد: هم اکنون بیشتر عملیات احداث ابنیه و تملک اراضی واقع در مسیر این طرح انجام شده است و با تکمیل خاکریزی و برخی سازه ها، این طرح در آینده نزدیک آماده بهره برداری خواهد شد.

طوسی اضافه کرد: با توجه به تلفات بیش از ۱۹ نفری در مسیر مراغه- هشترود در سال گذشته که این مسیر را به عنوان محوری پرتلفات در این استان تبدیل کرده، بهره برداری از آزادراه مراغه- هشترود و برخی از قطعات آن زمینه ساز کاهش چشمگیر در خسارت های مالی و جانی در این مسیر خواهد شد.

وی با اشاره به طرح های عمران شهری مراغه نیز گفت: طرح احداث خیابان های ۳۵ متری الغدیر و ۴۵ متری سردار سلیمانی حرکتی ارزنده از سوی شهرداری مراغه در راستای توسعه شهری و ترافیکی خواهد بود.

 

وی افزود: اجرای این طرح ها علاوه بر کاهش مشکلات ترافیکی زمینه ساز توسعه اجتماعی و اقتصادی در مناطق حاشیه شهری خواهد بود.

فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، قطعات دوم و سوم آزادراه مراغه- هشترود تا تیرماه ۱۴۰۰ بهره برداری می‌شود.

سیدعلی موسوی افزود: هم اکنون قطعات دوم و سوم این آزادراه، بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و ۱۶ کیلومتر از آنها نیز آسفالت ریزی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به پیشرفت های فیزیکی در برخی از قطعات این طرح بزرگ ملی، تامین اعتبار مورد نیاز می تواند زمینه ساز بهره برداری از آن در آینده نزدیک را فراهم سازد.

موسوی اظهار کرد: همچنین با توجه به اینکه ۵۰ کیلومتر حدفاصل بین مراغه و نظر کهریزی از محورهای پرخطر در منطقه است، بهره برداری از قطعات اول (ب) و دوم و سوم در این  مسیر می تواند زمینه ساز کاهش مخاطرات ترافیکی و جاده ای در این محور شود.

وی افزود: با رایزنی های انجام شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی با همراهی نماینده این شهرستان و نیز جلسات متعدد با استاندار آذربایجان شرقی، مشکل تامین اعتبار مورد نیاز آزادراه مراغه – هشترود مرتفع می شود.

طرح احداث بزرگراه مراغه- هشترود به عنوان طرح بزرگ ملی از خرداد سال ۱۳۹۵ و با حضور وزیر وقت راه و شهرسازی آغاز شد.

 

نظر شما