چهار اثر نفیس استاد بخت‌شکوهی به اعتبات مقدسه عراق اهدا شد

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۱:۲۵:۵۲
کد خبر: ۱۰۷۰۹۶۹
چهار اثر نفیس استاد بخت‌شکوهی به اعتبات مقدسه عراق اهدا شد
چهار اثر نفیس و ماندگار استاد برجسته خوشنویسی کشور از سوی خیر فرهنگی تبریزی خریداری و به حرمین شریفین ائمه اطهار در کشور عراق وقف شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» در مراسم اهدای تابلوهای نفیس مرحوم استاد بخت‌شکوهی به اعتبات مقدسه ائمه اطهار علیهم السلام عراق اظهار داشت: تاکنون چنین مرسوم بوده که وقف تنها در اموری خاص صورت می‌گرقت، اما در سال‌های اخیر شاهد نوآوری در نیات واقفان نیز هستیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: اغلب موقوفات موجود محل مصرف مشابهی دارند، اما برخی امور مورد غفلت واقع شده است؛ از این رو سوق دادن نیات واقفان به سمت تعالی فرهنگ و هنر کشور امری پسندیده و لازم است.

وی با تقدیر از اقدام شایسته خانواده مرحوم استاد بخت‌شکوهی و حاج حسین افتخاری که بانی این حرکت فرهنگی و معنوی شده‌ است، گفت: مرحوم استاد بخت‌شکوهی نه تنها استاد برجسته هنر خوشنویسی، بلکه در اخلاق، تواضع، تعهد و معرفت نیز ممتاز بوده است.

همچنین حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در سخنانی با اشاره به این‌که مذاکراتی با آستان مقدس امام رضا(ع) نیز صورت گرفته است تا دیگر آثار استاد بخت‌شکوهی نیز در موزه رضوی در معرض دید عموم قرار گیرد، اظهار داشت: آثار هنرمندانی چون استاد بخت‌شکوهی مایه فخر آذربایجان محسوب می شود.

وی با بیان این‌که امروز چهار اثر نفیس آن استد فقید به همت خیر واقف نیک‌اندیش تبریز، حاج حسین افتخاری خریداری و به آستان مقدس اعتبات حسینی، عباسی و سامرا وقف می‌شود، گفت: این تابلوهای نفیس به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات استان طی تشریفات معمول به موزه آستان اعتبات مقدسه اهدا خواهد شد.

همچنین محسن بخت‌شکوهی، فرزند مرحوم استاد بخت‌شکوهی در سخنانی ضمن تقدیر از اقدام ارزشمند جناب آقای افتخاری در وقف آثار آن استاد وارسته، به ارایه توضیحاتی در خصوص آثار اهدایی پرداخت و اظهار داشت: استاد با نام ائمه هدی علیهم السلام مأنوس بود، چنانکه اغلب آثار وی به نام حضرت امیرالمؤمنین(ع) است.

وی با بیان این‎‌که واقف خیراندیش و فرهنگی به عنوان حامی مالی این حرکت ارزشمند بوده است، گفت: تذهیب دو اثر استاد نیز بر عهده هنرمند برجسته قرآنی تبریز، جناب آقای اسداللهی بوده است، ضمن این‌که امروز یک اثر سیاه مشق ماندگار استاد نیز به رهبر معظم انقلاب اسلامی تقدیم می شود.

گفتنی است، در پایان این مراسم که با حضور رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور و استان، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌شرقی، هنرمندان خوشنویسی و اصحاب رسانه استان همراه بود، از حاج حسین افتخاری، واقف خیراندیش این آثار هنری تجلیل بعمل آمد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز