استاندار آذربایجان شرقی:

فروش واکسن آنفلوآنزا در فضای مجازی مورد تایید نیست

۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۰۸:۴۵:۰۹
کد خبر: ۱۰۷۲۹۰۴
فروش  واکسن آنفلوآنزا در فضای مجازی  مورد تایید نیست
استاندار آذربایجان شرقی از توزیع و تزریق واکسن آنفلوآنزا برای بیش از 65 درصد از افراد هدف در استان خبر داد و گفت: فروش هرگونه واکسن آنفلوآنزا در فضای مجازی و بازار آزاد، مورد تایید نیست و از مردم انتظار داریم که نیازهای دارویی و درمانی خود را از مراکز معتبر تهیه کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،  محمدرضا پورمحمدی در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با قدردانی از عملکرد دست‌اندرکاران مبارزه با قاچاق در استان، گفت: وضعیت فعلی اقتصاد کشور از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و بی‌توجهی و نظارت ناکافی در این حوزه، زمینه را برای سوءاستفاده و افزایش قاچاق فراهم می‌کند.

وی، بر جلوگیری از فروش کالاهای فاقد شناسه و قاچاق در استان تأکید کرد و با اشاره به نارضایتی مردم از افزایش قیمت و کاهش کیفیت لوازم خانگی در ماه‌های گذشته، گفت: اجرای طرح شناسه‌دار کردن کالاهای گروه الف و سامان‌دهی توزیع و فروش این کالاها، نظارت دقیق بر قیمت و کیفیت را افزایش می‌دهد.

پورمحمدی اظهار داشت: از ابتدای آبان امسال، هرگونه لوازم خانگی و الکتریکی فاقد شناسه، کالای قاچاق محسوب شده و از سطح بازار جمع‌آوری می شود؛ بنابراین صاحبان و فروشندگان این محصولات باید نسبت به شناسه‌دار کردن کالاهای خود در اسرع وقت و با هماهنگی سازمان صمت اقدام کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر تسریع در استفاده همه‌جانبه از سامانه جامع حمل و نقل در استان، گفت: استفاده از این سامانه با مشخص کردن مبدأ و مقصد کالاها، امکان هرگونه قاچاق و سوءاستفاده‌های دیگر را به کمترین میزان ممکن می‌رساند.

پورمحمدی نسبت به فروش دارو و واکسن در فضای مجازی توسط برخی از افراد و داروخانه‌ها نیز هشدار داد و گفت: فروش هرگونه دارو و کالاهای مختلف دارویی در فضای مجازی، ممنوع است و هرگونه توزیع و فروش مواد دارویی با نظارت و اجازه دانشگاه علوم پزشکی تبریز خواهد بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر، 10 مرکز، مجوز فروش محصولات غیردارویی را در فضای مجازی کسب کرده‌اند و به جز این مراکز با سایر مراکز طبق مقررات برخورد می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت پلاک‌کوبی دام و احشام در سراسر استان و نظارت جدی سازمان جهاد کشاورزی استان بر این امر تأکید کرد و گفت: ارائه خدمات به دارندگان واحدهای مختلف دامی منوط به پلاک‌کوبی است و نباید از این مسأله چشم‌پوشی شود.

پورمحمدی همچنین خواستار مدیریت بازار گوشت قرمز و گوشت مرغ توسط جهاد کشاورزی استان شد و گفت: تأمین و عرضه کالاهای اساسی با قیمت مناسب، بهترین مصداق خدمت به مردم در شرایط کنونی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز