ارائه خدمات دولتی در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امام خمینی (ره) تبریز

۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۰۸:۵۰:۳۳
کد خبر: ۱۰۹۵۲۱۷
کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امام خمینی (ره) تبریز همزمان با همه گیری کرونا خدمات ویژه تخصصی را به شکل دولتی ارائه می کند.

 به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، دکتر مریم سلیمانپور، مدیر کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امام خمینی (ره) تبریز با اشاره به تاسیس کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امام خمینی (ره) در سال ۹۷ با حضور وزیر بهداشت وقت وطی سفر کاروان تدبیر و امید به آذربایجان شرقی، گفت: این کلینیک در زمینی به مساحت ۳۸۰۰ متر مربع و در چهار طبقه احداث و تجهیز شد.

وی با تشریح خدمات تخصصی این کلینیک، بیان کرد: کلینیک امام خمینی (ره) در زمینه‌ی رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی ارتوپدی، ارتوپدی کودکان، لگن، زانو، جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب، زنان و مامایی، جراحی فک و صورت، دندانپزشکی، اعصاب و روان و کودکان و بزرگسالان و مغز و اعصاب کودکان و بزرگسالان، توانبخشی، طب فیزیکی، طب پیشگیری و ارتقاء سلامت، خدمات درمانی ارایه می‌دهد.

وی، خدمات تخصصی قلب و فشار خون، داخلی، عفونی، غدد، کودکان، تغذیه، طب سنتی و روان‌درمانی را از دیگر خدماتی عنوان کرد که در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امام خمینی (ره) تبریز، ارایه می‌شود.

این متخصص طب پیشگیری و پزشکی اجتماعی با اشاره به ارایه‌ی خدمات روانشناختی مانند ارائه خدمات به مبتلایان به اوتیسم، گفت: با توجه به شناخته شدن دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان یکی از قطب‌های روان پزشکی کشور، این مرکز با برنامه‌های جامع تشخیصی یکپارچه و برنامه‌های درمانی در جهت ارتقاء ارایه‌ی الگویی جامع در اداره‌ی کودک مبتلا به اوتیسم و ارائه‌ی برنامه‌های مختلف مانند کاردرمانی، گفتار درمانی، آموزش مهارت‌های اجتماعی، برنامه‌های روانشناسی و آموزشی برای کودک و خانواده  و در حال ارائه خدمات به کودکان مبتلا به اوتیسم و خانواده‌هایشان است.

وی اضافه کرد: خدماتی در زمینه‌ی پاراکلینیک مانند نوار مغزی، نوار عصبی عضلانی، نوروساینس، نوروفیدبک، کاردرمانی، گفتاردرمانی، اکو فیزیوتراپی و همچنین داروخانه و رادیولوژی از جمله دیگر خدمات ارایه شده در این مجموعه در دو نوبت صبح و عصر، به شمار می‌آیند.

وی گفت: با توجه به اینکه این مجموعه‌، یک کلینیک دانشگاهی است، خدمات ارزنده‌ای در بحث آموزش بیماری‌ها نیز ارایه می‌شود، به عنوان مثال در مورد مسائل مهم سلامت روز، اعم از بیماری‌های غیر واگیر مثل بیماری‌های قلبی و دیابت و بیماری‌های واگیر که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کرونا و آموزش‌های مرتبط با بحث پیشگیری و نحوه برخورد در زمان ابتلا، اشاره کرد، ارایه می‌شود، همچنین ارائه‌ی خدمات آموزشی و درمانی رایگان در مناسبت‌های مختلف مثل روز جهانی دیابت، سلامت روان و ... از خدمات دیگر مجموعه‌ی امام خمینی (ره) است.

دکترسلیمانپور ادامه داد: کلینیک امام خمینی (ره) از همان شروع بحران کویید۱۹ یکی از مراکز مهم کلینیک تنفسی در ارائه خدمات غربالگری و تشخیصی و نمونه‌گیری کرونا از بیماران و مراجعه کنندگان است، به طوریکه در نیمه‌ی اول سال جاری، بالغ بر ۳۵۰۰ مراجعه کننده به این واحد داشتیم، در جهت رفاه حال مراجعه‌کنندگان و جلوگیری از رفت و آمدهای اضافی به سایر قسمت‌های مراکز درمانی و برای پیشگیری از تماس افراد مبتلا با سایر افراد، تریاژ، ویزیت، نمونه‌گیری از خون و نمونه‌ی PCR در همین مرکز به صورت یک سیستم جامع در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به حساسیت‌های ویژه در زمینه‌ی رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری، تمام اصول بهداشتی از قبیل نظارت بر استفاده از ماسک توسط مراجعه‌کنندگان، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ضدعفونی دست‌ها قبل از ورود به کلینیک به صورت دائم در حال انجام بوده و ضدعفونی تمام سطوح در این مرکز نیز به صورت سه بار در روز و مرتب انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این کلینیک به طور متوسط روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر به غیر از مراجعه‌کنندگان کلینیک تنفسی، مراجعه‌کننده دارد، در نیمه‌ی اول سال جاری به ۳۰۰۰ نفر از همشهریان در این مجموعه خدمات ارائه کردیم.

دکترسلیمان‌پور در بخش پایانی سخنانش بیان کرد: در راستای سیاست‌های ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی تبریز و طی برنامه ریزی‌های منظم شاهد ارتقاء سطح کیفی و کمی خدمات به مردم عزیزمان، خواهیم بود.

گفتنی است این کلینیک در آذربایجان شرقی، تبریز، جاده ائل گلی گلشهر قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز