سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

سوگواره شعر فاطمی تبریز، نویدبخش روند رو به کمال ادبیات آئینی در تبریز است

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۱۱:۲۵:۴۳
کد خبر: ۱۱۰۶۵۷۳
سوگواره شعر فاطمی تبریز، نویدبخش روند رو به کمال ادبیات آئینی در تبریز است
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در دیدار با اعضای ستاد برگزاری سوگواره شعر فاطمی تبریز گفت: سوگواره شعر و مرثیه فاطمی تبریز، نویدبخش روند رو به کمال و روزهای درخشانی برای ادبیات آئینی تبریز خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،پیروزمنش در این دیدار ضمن ابراز امیدواری به برگزاری موفق چهارمین دوره سوگواره شعر فاطمی تبریز، گفت: خاطره برگزاری موفق سه دوره از این برنامه در اذهان اهالی فرهنگ و هنر آذربایجان، باعث خواهد شد دست‌اندرکاران این برنامه به برگزاری پررونق‌تر چهارمین دوره همت کنند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: سوگواره شعر فاطمی تبریز تلاش می‌کند تا با ارائه نوع فاخری از شعر دینی، تبدیل به یکی از استوانه‌های ادبیات آئینی تبریز و ایران شود. در این راستا همه توان مدیریت فرهنگی باید از اوج گرفتن این رویداد حمایت کند.

وی تاکید کرد: تلاش‌های گروه فرهنگی مذهبی آئینه در جهت رونق گرفتن شعر آئینی و ادبیات مرثیه شایان تقدیر است. چهارمین دوره سوگواره شعر فاطمی تبریز نیز با تلاش‌های وقفه این گروه به بهترین شکل ممکن برگزار خواهد شد.

پیروزمنش همچنین با اشاره به جایگاه تبریز در ادبیات ایران تصریح کرد: آذربایجان و تبریز نقش غیرقابل انکاری در رشد و تحکیم شعر و ادبیات ایران دارند. اهالی فرهنگ و هنر و نیز مجموعه‌های فرهنگی و هنری تبریز میراث‌دار چهره‌های برجسته‌ای هستند و باید در جهت احیا و پاسداشت این میراث پرقدر و ارزش بکوشند.

 

نظر شما