تشریح برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری "دهه بصیرت و میثاق با ولایت"

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۰۷:۴۹:۲۱
کد خبر: ۱۱۱۱۴۵۷
تشریح برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری دهه بصیرت و میثاق با ولایت
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز گفت: در راستای گرامیداشت دهه "بصیرت و میثاق با ولایت" برنامه های مختلف فرهنگی وهنری و تولید محتوا و ایجاد پویش‌های بصیرت افزا در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،حجت الاسلام احمد حمیدی  با بیان اینکه «دهه بصیرت و میثاق با ولایت» شامل مناسبت‌های پیش رو از جمله نخستین سالگرد شهادت سردار دل‌ها "شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی سالروز حماسه ۹ دی، اربعین شهید دکتر محسن فخری زاده و… نام گذاری شده است، گفت: در راستای گرامیداشت این دهه، برنامه های مختلف فرهنگی وهنری و تولید محتوا و ایجاد پویش‌های بصیرت افزا در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

حمیدی، " دهه بصیرت و میثاق با ولایت " را فرصتی برای تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: برنامه های "دهه بصیرت و ولایت" باهدف گسترش مکتب مقاومت و گسترش فرهنگ ایثار وشهادت برگزار می شود.

او  فضاسازی در سطح شهر و مراکز فرهنگی شهرداری، برگزاری مسابقات کتابخوانی از جمله مسابقه کتابخوانی عقیق سلیمانی، مسابقه طراحی پوستر و تصویرسازی از قاسم تا محسن و مسابقات مختلف فرهنگی وهنری در راستای بصیرت افزایی و پویش کتابخوانی باعنوان بصیرت ومیثاق را از جمله برنامه های مراکز فرهنگی شهرداری تبریز به مناسبت دهه بصیرت ومیثاق با ولایت‌ عنوان کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز گفت: ۶۵۶ اثر به دبیرخانه فراخوان ملی و مردمی طراحی پوستر و تصویر سازی «از قاسم تا محسن» به مناسبت سالگرد شهادت سردار دلها سپهپد حاج قاسم سلیمانی و چهلمین روز شهادت دکتر حاج محسن فخری زاده ارسال شده است.

او افزود: طبق هماهنگی ها، آثار برگزیده  این فرآخوان مردمی در ورودی گلزار شهدای کرمان و مزار شهید عزیز در معرض دید قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام حمیدی تبیین حماسه ۹ دی نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی، حفظ اصول اسلام و آرمان های انقلاب، استواری اجتماع و بیعت مجدد مردم با آرمان های والای حضرت امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را از دیگر اهداف برگزاری این برنامه ها عنوان کرد.

او  گفت: مردم ولایت‌مدار و متدین تبریز، در طول تاریخ بارها در مشروطه و در پیروزی انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس در حماسه هشتم دی ماه تجدید بیعت با ولایت، هوشیاری و بصیرت خود را به زیباترین شکل به نمایش گذاشتند که این حضور هوشمندانه و با بصیرت مردم آذربایجان و ایران تجلی ایمان و اقتدار ملت در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی است.

معاون فرهنگی واجتماعی  شهردارتبریز در ادامه افزود: کتاب عقیق سلیمانی که با راهنمایی حجت االاسلام والمسلمین سید محمد علی آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی  در دست تهیه است، در سه بخش ویژگی های ولایتمداری، مکتب سردار و تصاویر و مستندات در مراحل پایانی است و در حال کسب مجوز برای چاپ آن هستیم تا برای روز هشتم دی رونمایی کنیم.

او افزود: پویشی با عنوان "دلتنگ سردار" که شامل دلنوشته های کودکان به شهید سلیمانی است، در سالگرد شهادت سردار دلها سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار می شود. همچنین طبق روال هر هفته که یک کتاب در هر منطقه معرفی می کنیم، در هفته سالگرد شهادت سردار، کتابهایی در مورد این شهید عزیز معرفی خواهیم کرد. حمیدی همچنین از تهیه و توزیع ویژه نامه برای ایام سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: این ویژه نامه با موضوع وصیت‌نامه سردار تا قبل از دی تکمیل شده و در سطح شهر توزیع می شود.

او ادامه داد: از ۱۳ تا ۱۸ دی تکیه عقیق سلیمانی شامل اشعار و ادعیه و کلیپ هایی در خصوص سپهبد حاج قاسم سلیمانی در صفحات مختلف ملی و شبکه استانی پخش می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی در پایان افزود : به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری برنامه‌ها به‌صورت حضوری و فیزیکی این مناسبت‌ها در دهه بصیرت وجود ندارد و به همین دلیل از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری برنامه ها استفاده می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز