معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز:

بزرگ‌ترین پیاده راه کشور سال آینده در تبریز اجرا می شود

۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۱۲:۵۸:۳۳
کد خبر: ۱۱۳۷۶۵۰
بزرگ‌ترین پیاده راه کشور سال آینده در تبریز اجرا می شود
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز از اجرای طرح بزرگترین پیاده راه کشور در این شهر در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مهدی یوسفی با اعلام این خبر گفت: تصویب و انجام مقدمات ایجاد طولانی ترین پیاده راه کشور در تبریز به طول بیش از ۱۲۰۰ متر از مدرسه آزادگان تا انتهای شریعتی شمالی و جنوبی و خیابان کریم خان در شهرک ولیعصر (عج) از طرح های مهمی است که اجرای آن در سال ۱۴۰۰ شروع خواهد شد.

او ادامه داد: این معاونت زیرمجموعه شهرداری تبریز همچنین با نگاه ترویج و گسترش سیستم حمل و نقل پاک و غیرموتوری، اقداماتی همچون انجام مطالعات ایجاد پیاده راه سازی و مسیر دوچرخه را در دستور کار خود قرار داده و جهت اجرا به مناطق ۱۰ گانه شهرداری تبریز ارجاع داده است.

یوسفی در ادامه با اشاره به اینکه سیستم حمل و نقل پاک، از رویکردهای کلان شهرداری تبریز در مدیریت ترافیکی شهر است، اظهار کرد: پیاده راه سازی و ایجاد مسیر دوچرخه جهت استفاده از حمل و نقل عمومی غیرموتوری برای جابجایی در مسیرهای کوتاه بسیار کم هزینه، پاک و ارزان، یکی از رویکردهای کلان حمل و نقل در شهرداری تبریز است که مورد تاکید شهردار و اعضای شورای شهر تبریز بوده است.

او افزود: بر اساس رویکرد انسان محوری، در حال پیاده راه سازی هستیم و از طرفی اصلاح هندسی معابر نیز در حال انجام است و در بودجه سال آینده نیز هم برای موضوع اصلاح هندسی و هم برای رفع نقاط حادثه خیز رقم قابل توجهی لحاظ خواهد شد تا بر اساس رفتارهای ترافیکی شهروندان، اقدامات به‌روز را انجام دهیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز عنوان کرد: توجه و تاکید به استفاده از مسیرهای پیاده روی و دوچرخه، کاهش میزان استفاده از خودروهای شخصی را در پی خواهد داشت که این موضوع نه تنها موجب افزایش میزان استفاده از سیستم حمل و نقل پاک و ارزان می شود، بلکه می تواند تردد خودروها را نیز به دلیل خلوت بودن، تسهیل و بهبود ببخشد.

او گفت: این موضوعی است که شهرداری تبریز طی سه سال اخیر توجه خوبی به آن داشته و اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام داده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز