شهردار منطقه ۱ تبریز:

دو پارک جدید در منطقه ۱ تبریز احداث می شود

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۰۸:۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۱۳۸۰۰۱
دو پارک جدید در منطقه ۱ تبریز احداث می شود
شهردار منطقه ۱ تبریز از افتتاح و بهره‌برداری از ۴ پارک جدید طی ماه‌های اخیر در این منطقه خبر داد و گفت: هم اکنون نیز ۲ پارک دیگر در این منطقه در دست احداث است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اکبر پورخردمند اظهار داشت: این چهار پارک شامل بوستان مدافعان سلامت، کلانتر باغی، امتداد پارک آنالار آتالار و پارک محله‌ای خیابان هفت تیر است.

او ادامه داد: در همین راستا پارک های مدافعان سلامت با ۷۳۴۹ متر مربع برای قدردانی از کادر پزشکی و درمانی در کوی پزشکان، ۳ هکتار و نیم از پارک ۶ هکتاری کلانتر باغی، توسعه امتداد پارک آتالار آنالار واقع در بلوار استاد شهریار و همچنین پارک محله ای ۴۵۰۰ متر مربعی واقع در خیابان ۷ تیر پارک به تازگی در سطح منطقه ۱ تبریز افتتاح شده اند.

پورخردمند از پیش بینی این منطقه برای اتمام پارک‌های در حال احداث تا بهار ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: دو پارک دیگر شامل پارک تل امیر با مساحت ۱۰ هزار متر مربع در منطقه کم برخوردار احمد آباد واقع شده و پارکی در پشت بیمارستان شهریار با ۹  هزار متر مربع مساحت در حال احداث است که سعی داریم تا ۱۵ اردیبهشت به بهره برداری برسد.

شهردار منطقه ۱ تبریز با اشاره به فعالیت های چشمگیر این منطقه در حوزه فضای سبز، گفت: حوزه فضای سبز منطقه ۱ فعالیت خوبی دارد چرا که جدا از پارک های واقع شده در سطح این منطقه، باغات چای کنار نیز در این منطقه بوده و شهرداری منطقه ۱ خود را موظف به حفظ و حراست از این باغات می‌داند. شهرداری منطقه ۱ به طور جدی به دنبال تملک این باغات است.

او ادامه داد: همچنین پارک دیگری با ۳۵ هزار متر مربع در ابتدای کوچه حسن واقع شده که  ۱۸ هزار مترمربع آن تملک شده و با جدیت در پی تملک ادامه آن هستیم. این موضوع در دستور کار شهرداری منطقه قرار گرفته و سعی داریم فضای آن به صورت سنتی و فضای باغ و همگون با طبیعت حفظ شود.

پورخردمند خاطرنشان کرد: تلاش داریم این پارک نیز تا پایان فروردین جهت استفاده عموم شهروندان به بهره برداری برسد.

کاشت ۱۸ هزار اصله درخت در منطقه ۱

شهردار منطقه ۱ تبریز در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: منطقه ۱ تبریز در راستای نهضت کاشت یک میلیون اصله نهال در تبریز تا امروز اقدام به کاشت ۱۸ هزار درخت و و ۸۹ هزارو ۷۰۰ درختچه کرده است.

او افزود: این میزان نهاده در نقاطی مثل پارک‌های تازه احداث مثل پارک مدافع سلامت، پارک هفت تیر، پارک کلانتر باغی و همچنین فضاهایی خالی موجود در خیابان های اصلی که امکان کاشت در آنها وجود داشت کاشته شده است.

پورخردمند یادآور شد: در نهضت کاشت یک میلیون نهال تعداد ۱۰۰ هزار اصله برای منطقه ۱ در نظر گرفته شده بود که ادامه این روند کاشت طی اسفند امسل و فروردین و اردیبهشت سال آتی ادامه خواهد یافت.

شهردار منطقه ۱ ادامه داد: همچنین اگر در حوزه منطقه ۱ فضایی برای ادامه کاشت نهاده وجود نداشته باشد در نظر داریم این نهال ها را تامین کرده و برای کاشت به مناطق دیگری تحویل دهیم چرا که شهرداری یک مجموعه واحد است.

خودکفایی ۷۰ درصدی منطقه ۱ در تولید گل و گیاه

پورخردمند از وجود ۳ هزار متر مربع فضای گلخانه ای در منطقه ۱ خبر داد و گفت: با فعالیت خوب کارکنان حوزه فضای سبز شهرداری منطقه ۱، تقریبا ۱۰۱ هزار بوته گل در گلخانه های منطقه تولید و پرورش داده شده است.

او افزود: همچنین تعداد ۳ هزار اصله درخت و ۳۹ هزارو ۱۶۸ اصله درختچه در منطقه تولید شده که این تعداد ۷۰ درصد نیاز منطقه ۱ را تامین می کند.

شهردار منطقه ۱ تاکید کرد: طیق برنامه ریزی انجام یافته تولید و خودکفایی ۹۰ درصدی منطقه به گل و گیاه طی سال ۱۴۰۰ این هدفگذاری شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز