با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی؛

قرارگاه پدافند پرتوی شهرستان ورزقان راه اندازی شد

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۱۰:۵۷:۰۳
کد خبر: ۱۱۳۸۱۶۳
قرارگاه پدافند پرتوی شهرستان ورزقان راه اندازی شد
قرارگاه پدافند پرتوی شهرستان ورزقان با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی و فرماندار این شهرستان به طور رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدباقر آقایی، آماده بودن در برابر هرگونه حوادث پرتوی را مستلزم تهیه طرح و سناریوهای رزمایش با موضوعات مختلف در این زمینه دانست و اظهار داشت: برای آماده سازی و تهیه این طرح­ ها و سناریو­ها، رصد و پایش مراکز خطرزای پرتوی شهرستان را بدون تنش های اجتماعی و شایعه پراکنی باید به صورت مرتب انجام دهیم.

وی تاکید کرد: رصد و پایش تهدیدها و آموزش و اطلاع رسانی به افکار عمومی، از جمله ماموریت­ های مهم قرارگاه پدافند پرتوی است.

آقایی افزود: مراکز خدمات رسان و از جمله شبکه بهداشت شهرستان باید آمادگی لازم را برای مقابله با تهدیدات پرتوی  داشته باشد و اگر استراتژی دفاعی در زمان صلح تدوین نشود در شرایط اضطراری آسیب پذیر خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: امروزه جنگ­ ها مدرن، مردم محور و بر پایه جمعیت­ های انسانی شکل می­ گیرند و اگر بتوانیم رویکردهای دفاعی را در سبک زندگی اجتماعی مردم نهادینه سازی کنیم عملاً بخش بزرگی از توان دفاعی را به دست آورده ایم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز