رشد ۱۵ درصدی تعداد پروانه‌های ساختمانی صادره شهرداری کلانشهر تبریز

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۱۲:۰۴:۳۴
کد خبر: ۱۱۳۸۲۳۰
رشد ۱۵ درصدی تعداد پروانه‌های ساختمانی صادره شهرداری کلانشهر تبریز
معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز، گفت: تعداد و زیربنای پروانه‌های ساختمانی صادره در یازده ماهه سال ۱۳۹۹ نسبت به زمان مشابه سال قبل، در کلانشهر تبریز به ترتیب ۱۵ و ۲۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمد عزتی افزود: علیرغم محدودیت‌های ناشی از کرونا در کشور، آمار پروانه‌های ساختمانی صادره از شهرداری‌های مناطق دهگانه تبریز در یازده ماه سال ۱۳۹۹ به تعداد ۲۹۳۲ فقره با زیربنای ۲۶۵۴۸۱۳ مترمربع رسیده است.

او افزود: این در حالی است که در یازده ماهه سال قبل، ۲۵۴۹ فقره با زیربنای ۲۱۲۴۴۴۲ مترمربع پروانه‌های ساختمانی صادر شده بود که براین اساس، آمار تعداد پروانه های ساختمانی صادره از شهرداری‌های مناطق دهگانه تبریز به صورت میانگین در یازده ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته حدود ۱۵% و زیربنای پروانه‌های ساختمانی حدود ۲۵%  افزایش داشته است. 

عزتی ادامه داد: تعداد پروانه‌های صادره در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری نیز از ۶۸۰ فقره با زیربنای ۳۷۱۹۱۸ مترمربع در مدت مشابه سال قبل به ۷۶۴ فقره با ۴۲۱۵۵۶ مترمربع زیربنا رسیده که نشانگر رشد قابل ملاحظه تعداد و زیربنای نوسازی محدوده‌های مشمول بازآفرینی می‌باشد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز در پایان اظهار امیدواری کرد با راه‌اندازی صدور پروانه دو مرحله‌ای از ابتدای خرداد سال جاری و با حمایت سایر ارگان ها از طریق پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره در محدوده‌های مشمول بازآفرینی شهری و اعلام حرایم توسط دستگاه‌های اجرایی، جهت جلوگیری از استعلامات متعدد، شاهد تسهیل فرایند صدور پروانه ساختمانی و ان شاالله رونق هرچه بیشتر ساخت و ساز و توسعه شهر در آینده باشیم. 

نظر شما