شهردار تبریز:

یکی از افتخارات مدیریت شهری فعلی ساماندهی بازار تاریخی تبریز است

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۰:۵۵:۲۷
کد خبر: ۱۱۳۸۷۳۲
یکی از افتخارات مدیریت شهری فعلی ساماندهی بازار تاریخی تبریز است
شهردار تبریز ساماندهی بازار تاریخی این شهر را جزو افتخارات دوره پنجم شورا و شهرداری خواند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر با اشاره به اهمیت ساماندهی محورهای گردشگری تبریز، اظهار کرد: با توجه به قدمت و ارزش تاریخی بالای بازار تبریز که به ثبت جهانی هم رسیده، در دوره فعلی مدیریت شهری توجه ویژه ای به ساماندهی این اثر بی بدیل شده است.

او ادامه داد: تنها در شش ماهه اول امسال حدود ۳۰ میلیارد ریال برای ساماندهی معابر بازار تاریخی و مسقف این شهر هزینه شده است.

شهردار تبریز اضافه کرد: به منظور ساماندهی بافت تاریخی بازار و احیای آن، اقدام به کف‌سازی ۱۸ هزار و ۶۵۰ متر از معابر درون بازار و تیمچه‌های تاریخی آن کرده ایم.

وی سرا و تیمچه های قندچی لر، حرم خانه، جعفریه، بورک چی بازار (کلاهدوزان)، سیگارچی لار، رهلی بازار، دلاله زن بزرگ و کوچک، مجیدیه، مظفریه، قیز بستی، دباغ‌ خانه و بازار امیر را از جمله مکان هایی اعلام کرد که هدف پروژه کف‌سازی شهرداری تبریز قرار گرفته است.  

وی جداره‌سازی و احداث سردرب‌ در نقاط مختلف بازار را از دیگر اقدامات شهرداری تبریز در راستای ساماندهی آن خواند.

شهردار تبریز در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر ضرورت احیای باغ ستارخان، گفت: با توجه به جایگاه ویژه ستارخان در تاریخ کشورمان، تا پایان دوره پنجم مدیریت شهری، با تملک خانه های پیرامونی، باغ تاریخی ستارخان را احیا می کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز