احداث بازارچه‌های محلی در راستای ساماندهی دستفروشان تبریز

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۰:۴۴:۲۹
کد خبر: ۱۱۴۰۱۲۷
احداث بازارچه‌های محلی در راستای ساماندهی دستفروشان تبریز
مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز با اشاره به احداث بازارچه‌های محلی، گفت: ساماندهی دستفروشان سطح شهر با همکاری سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری در دستور کار معاونان خدمات شهری مناطق دهگانه شهرداری تبریز قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ابراهیم محمدی در نشستی با معاونان خدمات شهری شهرداری‌های مناطق ۱۰ گانه تبریز، با اشاره به اینکه ساماندهی مشاغل مزاحم شهری و ساماندهی دستفروشان از وظایف ذاتی این سازمان است، افزود: به دلیل برخی محدودیت‌ها از جمله در اختیار نداشتن زمین مناسب برای احداث بازارچه‌های محلی برای ساماندهی، سازمان نمی‌تواند به تنهایی، اقدامات قابل قبولی را در این حوزه انجام دهد.

وی ادامه داد: مناطق شهرداری باید در این حوزه به عنوان بازوان توانمند شهرداری با یاری سازمان، بتوانند با واگذاری و احداث بازارچه‌ها اقدامات ارزشمندی ارائه کنند.

وی اضافه کرد: احداث بازارچه‌های محلی در دراز مدت می‌تواند ضمن رونق در کسب و کار و محلی برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، اشتغالزایی را نیز برای شهروندان به همراه داشته و همچنین تبدیل به محل پایدار برای درآمد شهرداری باشد.

وی با بیان اینکه خودروهای سیار اغذیه فروشی نیز نیازمند ساماندهی هستند، گفت: وضعیت استقرار و بهداشت خودروهای اغذیه فروشی در سطح شهر نامطلوب بوده و باید ضمن شناسایی آنها، با در نظر گرفتن فضایی مناسب و بدون ایجاد سد معبر و با وضعیت ظاهری زیبا و رعایت کامل بهداشت، این حوزه نیز ساماندهی شود.

جانشین معاون خدمات شهری شهرداری تبریز نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت تشکیل این جلسه برای ساماندهی دستفروشان و وانت‌های میوه فروشی سطح شهر، دستورات لازم را برای همکاری و تعامل بیشتر با سازمان را صادر کرد.

یوسف قوام لاله گفت: رفاه و آسایش شهروندان اولویت شهرداری در این ساماندهی بوده و باید برای تسهیل در عبور و مرور و ترافیک خودرویی تمام توان خود را بکار گیریم تا رضایت شهروندان را جلب شود.

ساماندهی دستفروشان به صورت ساماندهی در محل، ساماندهی وانت بارهای میوه فروشی، ساماندهی هفته بازارها و احداث بازارچه‌های محلی از دیگر محورهای مورد بحث جلسه بود که در خصوص آن‌ها بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه مقرر شد شناسایی و ساماندهی دستفروشان سطح شهر توسط مناطق به صورت ساماندهی در محل با همکاری سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری صورت گیرد و همچنین معاونان خدمات شهری از طریق واحد املاک مناطق نسبت به مکان یابی برای احداث بازارچه اقدام و پیشنهادات خود را جهت بررسی در اختیار سازمان قرار دهند.

 

نظر شما