رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی:

۸۰هزار نفر انتخابات ۱۴۰۰ را در استان برگزار می‌کنند

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۰۹:۵۸:۱۶
کد خبر: ۱۱۴۰۷۳۹
۸۰هزار نفر انتخابات ۱۴۰۰ را در استان برگزار می‌کنند
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی انتخابات را تجلی اراده عالمانه و آگاهانه مردم دانست و گفت: حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی، ضامن سرنوشت چهار سال آینده کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،علیار راستگو در جلسه مشترک ستاد انتخابات، هیأت نظارت بر انتخابات مجلس و هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا،با بیان اینکه مسئولیت برگزاری انتخابات، برعهده فرمانداران و بخشداران است، افزود: ستاد انتخابات، نقش پشتیبان و هماهنگ‌کننده را دارد.

وی با بیان اینکه 80 هزار نفر اعم از عوامل اجرایی، نظارت و حفاظت، انتخابات 1400 را در استان برگزار می‌کنند، افزود: در 28 خرداد، سه انتخابات را به طور همزمان برگزار می‌کنیم و با توجه به اینکه هرکدام از این انتخابات، قوانین مخصوص به خود را دارند تسلط مجریان و ناظران انتخابات بر قوانین و مقررات ضروری است.

رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به تمهیدات صورت‌گرفته برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شعب اخذ رأی ازجمله تسریع در فرایند رأی‌گیری و استقرار صندوق‌ها در محل‌های مناسب، گفت: وزارت کشور برای استفاده از تجربیات کشورهایی که در دوران کرونا انتخابات برگزار کرده‌اند، برنامه‌ریزی کرده است تا مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

راستگو با بیان اینکه ثبت‌نام داوطلبان انتخابات 1400 به صورت الکترونیکی خواهد بود، افزود: طبق آخرین اطلاعات، انتخابات شوراها نیز در کلانشهرها به صورت تمام‌الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر بی‌طرفی مجریان و ناظران انتخابات، اظهار داشت: در این برهه از تاریخ کشور، سلامت و امنیت انتخابات بیش از هر زمانی برای ما مهم است و وظیفه‌ای جز فراهم کردن بستر مناسب برای مشارکت حداکثری مردم نداریم.

مرتضی محمدزاده، دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی نیز از آمادگی استان برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانون‌مند خبر داد و گفت: آموزش متمرکز مدیران و کارشناسان فرمانداری‌ها و  بخشداری‌های استان، تدوین طرح اجرایی و پیش‌بینی تعداد شعبات اخذ رأی و تعرفه‌های موردنیاز از جمله اقداماتی است که تاکنون در ستاد انتخابات استان انجام شده است.

نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان نیز در این جلسه گفت: حفاظت از تک‌تک آرای مردم، وظیفه قانونی و شرعی همه دست‌اندرکاران انتخابات است.

جعفر راستی خاطرنشان کرد: هدف تمامی مسئولان انتخابات، برگزاری انتخاباتی باشکوه و با مشارکتی قابل قبول است و امیدواریم این بار نیز شاهد حضور پرشور اقشار مختلف مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم.

 رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان نیز با اشاره به آغاز برگزاری جلسات مشترک با هیأت‌های اجرایی انتخابات، اظهار داشت: عمل به قانون، بحث مشترک تمامی متولیان انتخابات است و میزان نظارت در این دوره از انتخابات، بهتر از دوره‌های قبلی خواهد بود.

صمد عزیزی با بیان اینکه هیچ‌یک از دست‌اندرکاران انتخابات، حق حمایت و یا تخریب کاندیداها را ندارند، افزود: هرگونه سوءاستفاده از بیت‌المال و اموال دولتی توسط مسئولان و یا کاندیداها به دقت رصد شده و طبق ضوابط و قوانین مورد پیگیری قرار می گیرد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز